چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 43419
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

در برابر تحریم اهل رمضان و مقابل تهدیدها اهل عاشوراییم

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: باید در برابر مستکبران مقاوم بود، اگر تحریم کنند، ما اهل رمضان هستیم و اگر می‌خواهند جنگ کنند ما اهل عاشورا هستیم.
در برابر تحریم اهل رمضان و مقابل تهدیدها اهل عاشوراییم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اهمیت شناخت نسبت به استکبار اظهار کرد: استکبار از ابتدای عالم وجود داشته است و مسلمانان باید استکبار را بشناسند و نقشه‌های آن را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: سرکرده استکبار امروز آمریکاست، استکبار به معنای خودبزرگ‌بینی و سعی در تضعیف دیگران است، شناخت استکبار از مباحث بسیار مهم محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خودبزرگ‌بینی و زیاده‌خواهی با روح مستکبران عجین است، ادامه داد: مستکبران کسی را که احتمال دهند در برابرشان ممکن است قیام کند، ضعیف می‌کنند و از بین می‌برند، این گروه از زمانی که اسلام به وجود آمد، در برابر دین الهی خاضع نشدند، زیرا اسلام از زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی آنها جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه پیامبر با ابوسفیان، ابوجهل و ابولهب کنار نیامد، کسانی که این ادعاها را دارند، نمی‌توان با آنها کنار آمد، مسلمانان باید مواظب باشند و در برابر آنها تسلیم نباشند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد:‌ حکومت ابوجهل و ابولهب بر پایه معنویت نیست،‌ بلکه حکومت آنها شهوت و غضب است، در حالی که حکومت ما معنویت، خدا و وحی است، هیچگاه نمی‌توانیم با آنها کنار بیاییم، زیرا وحی و قرآن را قبول ندارند.

وی یادآور شد: باید در برابر مستکبران مقاوم بود، اگر تحریم کنند، ما اهل رمضان هستیم و اگر می‌خواهند جنگ کنند ما اهل عاشورا هستیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaoyny.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما