جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 43489
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تمام مسئولان استان قم براي برطرف كردن مشكلات قانوني پروژه منوريل بسيج شده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به آخرين وضعيت پروژه منوريل گفت: پروژه منوريل در بحث قراردادي مشكلاتي دارد كه تمام مسئولان استان براي برطرف كردن مشكلات قانوني بسيج شده‌اند.
تمام مسئولان استان قم براي برطرف كردن مشكلات قانوني پروژه منوريل بسيج شده‌اند
به گزارش قم نیوز، دكتر سقائيان‌نژاد شهردار قم با حضور در غرفه خبرگزاري تسنيم در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌هاي ايران با اشاره به وضعيت پرداخت بدهي‌هاي شهرداري قم اظهار داشت: در اين زمينه ۶۶۶ ميليارد تومان طلب ما از دولت بود كه طبق تبصره ۳۵ متمم قانون بودجه كه به عبارتي ۴۵ هزار ميليارد تومان براي بدهي‌هاي دولت به ارگان‌هاي ديگر پيش‌بيني شده بود براي ما در نظر گرفته شد؛ چرا كه از جمله بدهي‌هاي اصلي شهرداري به بانك ملي و بانك تجارت بود و از سوي هر دو بانك به بانك مركزي نيز بدهكارند و قرار است بر اين اساس اين مقدار به صورت تهاتر از جانب طلب شهرداري قم از دولت تسويه شود كه جمع ۶۶۶ ميليارد تومان بدهي سازمان مديريت تائيد كرده است.

وي افزود: مجتمع سالاريه قم نزديك به ۴۱۵ ميليارد تومان قيمت‌گذاري شده و ۱۰۰ ميليارد تومان از مغازه‌هاي پروژه بزرگ امام خميني(ره) نيز جمع‌بندي شد و از اين محل هم در مجموع ۵۰۰ ميليارد تومان از بدهي‌هاي شهرداري تسويه مي‌شود كه اگر اين دو مهم به سرانجام برسد بدهي‌هاي شهرداري از ۱۶۰۰ ميليارد تومان به ۲۰۰ تا ۳۰۰ ميليارد تومان مي‌رسد.

شهردار قم درباره آخرين وضعيت پروژه منوريل قم اظهار داشت: درباره اين پروژه ما در سطح استان به اين نتيجه رسيديم كه ۱۸ كيلومتر به ۴.۷ كيلومتر برسد و بقيه ۱۸ كيلومتر را با خط B تلفيق مي‌كنيم. همچنين فاينانس خط B مترو از طرف وزير اقتصاد در چين مطرح شد و بنابراين خط B مترو قم با فاينانس توسط يك شركت چيني اجرا مي‌شود.

سقائيان‌نژاد خاطرنشان كرد: پروژه منوريل در بحث قراردادي مشكلاتي را دارد كه مسئولان استان براي برطرف كردن آن بسيج شده‌‌اند؛ همچنين اين خط ۴.۷ كيلومتري برق‌رساني شده و ۲ واگن آن آمده و ۴ واگن ديگر هم نياز دارد كه اگر مشكلاتش برطرف شود در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchwknk.23nx6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما