دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 4356
شهردار پردیسان عنوان کرد:

شهرسازی مدرن با نگاه معماری اسلامی در پردیسان

قم نيوز : قم نيوز:‌ شهردار پردیسان شهرسازی مدرن و نگاه معماری اسلامی- ایرانی با توجه به کیفیت مطلوب و قابل قبول ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه پردیسان را از مهم‌ترین اهداف شهرداری این منطقه عنوان کرد.
شهرسازی مدرن با نگاه معماری اسلامی در پردیسان
به گزارش قم نيوز، موسی حاتمی‌فرد با اشاره به شکل‌گیری شهر پردیسان اظهار داشت:‌ شهر پردیسان براساس سیاست‌های گذشته دولت و برابر با مصوبه ۳۰ بهمن سال ۷۵ در کمیسیون ماده ۵ استان ایجاد شده است.

وی افزود: به منظور کنترل سرریز جمعیت در استان قم ایجاد شهرک‌های جدید در حومه شهرها به تصویب رسید که شهر پردیسان با حدود هزار هکتار به وسعت شهری قم اضافه شد.

حاتمی‌فرد ادامه داد: طی دو سال گذشته با توجه به سیاست‌ تولید مسکن انبوه در دولت مساحت ۵۷۸ هکتار دیگر به عنوان طرح مسکن مهر به سطح منطقه پردیسان الحاق شد و همزمان با این طرح شهرداری پردیسان نیز در فروردین سال جاری فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

 شش پارک و بوستان در شهر پردیسان احداث شده است
شهردار پردیسان در ادامه با اشاره به عملکرد شهرداری پردیسان در سال جاری اظهار داشت: احداث شش پارک و بوستان با مساحت ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع، احداث بلوار شهروند، بهسازی بلوار دانشگاه، احداث آتش‌نشانی پردیسان، کاشت ۲۰ هزار نهال در شوارع اصلی و معابر عمومی و تملک اراضی مورد نیاز تقاطع غیرهمسطح به مساحت ۳/۲ هکتار از جمله اقدامات انجام شده در شهرداری پردیسان در ۹ ماهه سال جاری بوده است.

وی افزود: ترمیم آسفالت خیابان‌های بلوار آزادی، بلوار فرهنگ، خیابان البرز و سبلان، سایت ۱۱۷ هکتاری شهرک پردیسان، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری از دیگر برنامه‌های شهرداری پردیسان تا پایان سال جاری خواهد بود.

حاتمی‌فرد در خصوص برنامه‌های آینده شهرداری پردیسان خاطر نشان کرد: احداث پایانه مسافربری درون شهری به مساحت ۵/۲ هکتار، ساخت پل عابر پیاده در سطح منطقه، بهسازی بوستان غدیر و احداث ساختمان شهرداری در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع از جمله برنامه‌های آینده شهرداری خواهد بود.

سکونت ۴۰ هزار نفر در شهر پردیسان
شهردار پردیسان تصریح کرد: جمعیت فعلی شهر پردیسان بر اساس سرشماری نفوس مسکن ۴۰ هزار نفر بوده که بر اساس افق جمعیتی طرح تفصیلی این جمعیت به ۱۵۳ هزار نفر برای بخش هزار هکتاری و یک میلیون ۲۰۰ هزار نفری برای بخش مسکن مهر در سایت ۵۷۸ هکتاری گنجانده شده است.

وی با اشاره به تعداد واحدهای مسکونی در پردیسان گفت: در محدوده هزار و ۵۷۸ هکتاری، بالغ بر ۴۵ هزار واحد وجود دارد که بخش اعظمی از این پروژه در حال احداث است.

حاتمی‌فرد بیشترین اقشار ساکن در شهر پردیسان را کارمندان، فرهنگیان و طلاب حوزه علمیه نام برد و اذعان داشت: رویکرد مدیریتی شهرداری پردیسان حرکت در راستای آرمانشهر اسلامی و ایجاد یک شهرداری الکترونیک است.

 شهرسازی مدرن در پردیسان
شهردار پردیسان ابراز کرد: با توجه به کیفیت مطلوب و قابل قبول ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه، ایجاد شهرسازی مدرن و نگاه معماری اسلامی- ایرانی از مهم‌ترین اهداف این شهرداری است.

وی به برخی مشکلات پیش روی شهرداری پردیسان اشاره کرد و گفت: پراکندگی ساخت و ساز منطقه و عدم تعامل و توازن در ساخت کاربردی طرح تفضیلی، واگذاری اراضی مسکونی به مالکین قبل از تامین خدمات شهری مورد نیاز از جمله مشکلات شهرداری پردیسان است.

حاتمی‌فرد اضافه کرد: عدم واگذاری کاربری‌های خدماتی، آموزشی، درمانی و ... ، عدم طراحی فضاهای شهری متناسب با نیاز جمعیتی منطقه و عدم شکل‌گیری فضاهای عمومی مورد نیاز از قبیل میادین، پیاده‌روها، تقاطع‌ها و... از عمده‌ترین مشکلات قابل پیگیری در شهر پردیسان است.

شهردار پردیسان در خاتمه یادآور شد: با توجه به روند توسعه شهر و ساخت و سازهای پراکنده در پردیسان روند ارائه خدمات به شهروندان قدری با مشکل روبه‌رو شده که امید است با همکاری و تعامل تمام شهروندان ساکن در منطقه پردیسان این مشکلات برطرف شود.

انتهای پيام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.iexfuqetmsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما