دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 43589
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

برای کمبود فقیه در شهرهای کشور چاره‌اندیشی شود/ انتخابات آمریکا چهره واقعی مستکبران را به مردم نشان داد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه مشکل امروز در نظام اسلامی این است که فقاهت در کشور رو به کمبود می‌رود، گفت: در گذشته فقهای زیادی در شهرهای مختلف داشتیم اما امروز بسیاری از شهرهای کشور به مشکل نبود فقیه دچار است.
برای کمبود فقیه در شهرهای کشور چاره‌اندیشی شود/ انتخابات آمریکا چهره واقعی مستکبران را به مردم نشان داد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سراسر کشور با اشاره به آیه 26 سوره انفال اظهار کرد: در این آیه آمده است که به‌ خاطر آورید که در گذشته کم بودید و پشتوانه نداشتید و جزو مستضعفین و دچار استضعاف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بودید و خداوند به شما موقعیتی داد و شما را تأیید و نعمات زیادی برای شما فراهم کرد تا شکر نعمت خدا را کنید.

وی تصریح کرد: خدا را شاکریم که در زمان ما پدیده‌ای همچون انقلاب اسلامی به وجود آمد و علما تأثیر فراوانی در تحقق و پیشرفت این انقلاب داشتند و حضور امروز شما اثر ویژه‌ای در نگهداری این انقلاب دارد.

این مرجع تقلید انقلاب اسلامی را هدیه الهی دانست و با تاکید بر اینکه حفظ آن وظیفه‌ای بر دوش علما است، افزود: یک نفر مؤمن عالم اجرش از کسی که شب و روز به جهاد بپردازد بیشتر بوده، چراکه تأثیر او در اجتماع زیاد است.

وی با اشاره به وظایف علما و روحانیون گفت: شما در سنگری هستید که تبلیغ می‌کنید و در این مسیر روشنگری بسیار مهم است؛ انقلاب همیشه نیاز به روشنگری و تبلیغ دارد و رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که حوزه‌ها باید انقلابی بمانند؛ ایجاد انقلاب مطلب مهمی بوده ولی نگهداری آن نیز اهمیت بیشتری دارد.

آیت‌الله نوری همدانی لزوم تفقه در دین را مورد توجه قرار داد و افزود: نظام ما نظامی دینی است و باید تفقه در دین و مطالعات دینی را مورد تاکید داشت.

وی با بیان اینکه مباحثه و مناظره برای پیشرفت علمی مؤثر است، افزود: بر ما است نسبت به مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که امروز در دنیا وجود دارد پاسخگو باشیم و نیازهای مردم را برطرف کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر ابعاد متفاوت دین در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی گفت: فقیه می‌تواند در جامعه مؤثر واقع شود و امام(ره) فقیه، عارف، فقیه و مجاهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل امروز در نظام اسلامی این است که فقاهت در کشور رو به کمبود می‌رود، تصریح کرد: در گذشته فقهای زیادی در شهرهای مختلف داشتیم اما امروز بسیاری از شهرهای کشور به مشکل نبود فقیه دچار است و فقهایی که از دنیا می‌روند جایگزین ندارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بسیاری از مساجد در کشور امام جماعت ندارد، گفت: بسیاری از روستاها نیز عالم ندارند و علمای آن‌ها در قم هستند ولی به روستای خود نمی‌روند و این مسائل باید درک شده و برای آن‌ها چاره‌جویی شود.

آیت‌الله نوری همدانی مطالعه تاریخی، ادبی، فقهی، سیاسی و اجتماعی را برای علما و روحانیون ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در دنیای امروز نیازمند تلاش، هوشیاری و زحمت بیشتر هستیم و علما در این زمینه باید تفقه در دین را مورد توجه قرار دهند چراکه دشمن تلاش در کنار زدن دین از صحنه زندگی مردم را دارد.

این مرجع تقلید اسلام، مردم و ولایت فقیه را رکن نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: امام اسلام ناب را محور انقلاب دانست و با بهره‌گیری از ظرفیت مردم جایگاه ولایت فقیه را در جامعه اسلامی شکل داد و انقلاب محقق شد.

وی تصریح کرد: علمایی که در بین مردم هستند اخلاق، رفتار و کردارشان برای مردم نمونه است و باید به این مسائل توجه کرده و در دستور کار خود قرار دهند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه علما باید برکات انقلاب را برای مردم بیان کنند، اضافه کرد: اولویت کار شما تبیین جایگاه ولایت فقیه برای مردم باشد، پس از قرن‌ها استبداد، جایگاه ولایت فقیه در ادامه مسیر ائمه و پیامبر شکل گرفت که مزیت بزرگی است.

وی شناساندن استکبار به مردم را امری ضروری عنوان کرد و افزود: قبل از انقلاب مردم به غرب به دید مثبت نگاه می‌کردند و پیشرفت را در تقلید از غرب می‌دانستند و امام چهره اصلی غرب را به مردم شناساند و به مردم خودباوری و خوداتکایی داد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه پیشرفت امروز کشور نتیجه خودباوری است که امام به مردم ارائه کرد، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت نیز دیگر مزیت انقلاب اسلامی است که باید همیشه زنده باشد.

وی با بیان اینکه امروز در کشور میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد، افزود: شناساندن چهره صهیونیست‌ها به عنوان پایگاهی برای استکبار به مردم از اهمیت والایی برخوردار است.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت شناساندن ایادی استکبار به مردم گفت: آل سعود، بحرین و ... نوکران استکبار هستند که باید مردم آن‌ها را بشناسند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام مرز جغرافیایی نمی‌شناسد، بیان کرد: انقلاب اسلامی نظامی طرفدار تمام مستضعفین جهان است و این دستور دین ما است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه نماز جمعه یکی از آثار و برکات انقلاب است و باید پررنگ‌تر شود، گفت: امنیت، ارزش‌گذاری برای زنان، وحدت شیعه و سنی و حوزه و دانشگاه، بسیج و ... از دیگر ثمرات انقلاب است که باید برای مردم تبیین شده و در راستای حفظ آن‌ها قدم برداشت.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور می‌داند، گفت: در انتخابات اخیر آمریکا چهره واقعی آمریکا و مستکبرین به خوبی به مردم شناسانده شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdci3wa5.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما