پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 43698
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌‌الله مکارم شیرازی:

مومنان به جای آمریکا و اروپا به خدا توکل می‌کنند/ ضرورت انجام امور تبلیغی برای جلوگیری از نفوذ افکار تکفیری

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌‌الله مکارم شیرازی گفت: مؤمنان توکلشان نه بر آمریکا، نه بر اروپا، نه بر صنعت چین، نه بر زیبایی و نه بر ثروت است بلکه توکلشان تنها بر خدا است.
مومنان به جای آمریکا و اروپا به خدا توکل می‌کنند/ ضرورت انجام امور تبلیغی برای جلوگیری از نفوذ افکار تکفیری
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با بانوان طلبه استان کردستان با اشاره به ویژگی‌هایی که در قرآن کریم برای مؤمنان برشمرده شده است اظهار کرد: «اذا ذکر الله وجلت قلوبهم...» یکی از ویژگی‌هایی است که قرآن کریم برای مؤمنان برشمرده شده است، یعنی مؤمنان زمانی که خدا را یاد می‌کنند دل‌هایشان تازه می‌شود و از انجام خلاف خودداری می‌کنند.

وی افزود: وقتی آیات الهی برای مؤمنان خوانده می‌شود بر ایمان آنان افزوده می‌شود.

این مرجع تقلید کتاب قرآن را یک کتاب اخلاقی و تربیتی کامل دانست و گفت: هر آیه از قرآن یک سیر تربیتی خاصی را دنبال می‌کند، هر کس به دنبال خودسازی و مصفا کردن روح، فکر و اخلاق خود است باید در مرحله نخست به قرآن کریم رجوع کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: در روایت آمده است که مؤمن در مجلس قرآن حضور نمی‌یابد مگر اینکه با حضور در مجلس قرآن چیزی از او کم یا چیزی بر او افزود شود؛ از رذائل اخلاقی و رفتارهای نادرست وی کاسته و بر هدایت وی افزوده شود.

وی با بیان اینکه مؤمنان توکلشان نه بر آمریکا، نه بر اروپا، نه بر صنعت چین، نه بر زیبایی و نه بر ثروت است بلکه توکلشان تنها بر خداست، افزود: هر کس بر خدا توکل کند خداوند کارش را درست می‌کند.

این مرجع تقلید برپایی نماز را امری ضروری دانست و  گفت: برپایی نماز و انفاق کردن از شاخصه‌های اصلی مؤمنان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: مؤمنان از هر چیزی که دارند به خاطر خدا انفاق می‌کنند، مثلاً اگر آبرومند هستند برای اصلاح امور و آشتی دادن اعضای خانواده‌ای که در میان آنان اختلاف وجود دارد اقدام می‌کنند یا اگر قدرت دارند در مقابل زورگویی به مظلومان می‌ایستند؛ مؤمنان با تمام دارایی‌های مادی و معنوی خود برای رضا خدا انفاق می‌کنند.

وی اضافه کرد: قرآن برنامه نجات و سعادت دنیوی و اخروی است.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنانش با اشاره به خطر نفوذ افکار انحرافی و تکفیری در کردستان، خطاب به بانوان طلبه این استان گفت: انجام امور تبلیغی در راستای جلوگیری از نفوذ افکار انحرافی و تکفیری در کردستان، کاری مهم، ضروری و قابل توجه است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjomex.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما