شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 43760
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

موكب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه حلقه مفقود شده طريق الحسين

قم نيوز : قم نیوز: مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قم موكب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) را حلقه مفقود شده طريق الحسين دانست.
موكب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه حلقه مفقود شده طريق الحسين
به گزارش قم نیوز، حميدرضا عابدي درحاشيه بازديد از موكب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه با اشاره به عملكرد شهرداري قم در ايام اربعين حسيني گفت: بسياري از زائران كه عازم طريق الحسين براي پياده‌روي اربعين هستند در هنگام رفت و برگشت چند شب را در قم مي‌گذرانند و در همين راستا ستادهايي را براي اسكان آن‌ها در نظر گرفته‌ايم.

وي با اشاره به خدمات فرهنگي، تبليغي و رفاهي شهرداري قم به زائران ابراز كرد: اين مهم از ويژگي‌هاي بارز شهر و شهرداري قم است زيرا شهرهاي ديگر مباحث خدمت‌رساني مربوط به اربعين را ندارند.

مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قم در ادامه حضور نيروهاي شهرداري قم در موكب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس دستور شهردار قم ما به عنوان خادم آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در كنار خدام آستان مقدس در موكب قرار گرفتيم و مسؤوليت نظافت، خدمت‌رساني و خدمات شهري و مباحث نيروي انساني خدماتي را بر عهده گرفتيم.

وي افزود: شهرداري قم در مباحث پشتيباني مالي، فرهنگي و تبليغي نيز مشاركت داشته است و اميدواريم در سال‌هاي آينده با تجربياتي كه به دست آورديم و رفع نقاط ضعف بهتر، منسجم‌تر، منظم‌تر در موكب خدمت‌رساني داشته باشيم.

عابدي با بيان اينكه شهرداري قم ۱۰ روز قبل از اربعين تجهيزات و خودروها را به موكب اعزام كرد، گفت: از همكاران عزيز كه به صورت داوطلبانه به اين سفر آمدند تقدير و تشكر مي‌كنم و اميدواريم در سال‌هاي آينده با برطرف كردن كمبودها، اين عزيزان به راحتي و آسايش بهتري به زوار امام حسين و حضرت عباس خدمت‌رساني كنند.

وي در ادامه يكي از مشكلات پياده‌روي اربعين را در كشور موازي كاري‌ها دانست و با اشاره به تشكيل ستادها، كميته و تيم‌هاي مختلف براي اين ايام گفت: اگر فعاليت‌ها متمركز شود قطعاً خدمات بهتري به زوار اربعين حسيني ارائه مي‌شود.

مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قم يادآور شد: اگر مسؤوليت‌ها مشخص باشد و نهادهاي مختلف در كنار كار خود، يكديگر را نيز پوشش بدهند قطعاً كار قوي‌تري انجام مي‌شود و بسياري از ضعف‌ها پوشش داده مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: شهرداري قم آمادگي دارد يك فرماندهي را در طريق الحسين راه‌اندازي كند تا بتواند به همه موكب‌ها با نظم بيشتري نسبت به قبل خدمت‌رساني كند.

عابدي فضاسازي در موكب حضرت فاطمه معصومه(س) به ويژه طاق نصرت ورودي موكب را بسيار مناسب دانست و گفت: عرب‌ها و شيعياني كه به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه دسترسي ندارند وقتي وارد اين فضا مي‌شوند يك انقلاب دروني در آن‌ها اتفاق مي‌افتد.

وي با بيان اينكه ما بايد تمام فعاليت‌هايمان را در كارهاي فرهنگي متمركز كنيم گفت: كار خدماتي كار تخصصي نيست همه به ويژه مردم عراق آن را انجام مي‌دهند اما با توجه به انحرافاتي كه وجود دارد و گروه‌هاي مختلفي كه در شهر عراق فعاليت مي‌كنند شهر قم بايد به عنوان قطب عالم تشيع بحث فرماندهي و مقابله با انحرافات را با فعاليت‌هاي فرهنگي دنبال كند.

مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قم موكب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه را حلقه مفقود شده طريق الحسين دانست و گفت: با برپايي اين موكب ضمن درخشش نام حضرت فاطمه معصومه در اين مسير، خدمت‌رساني بسيار خوبي هم از نظر فرهنگي و هم رفاهي به زائران حسيني ارائه شد.

وي در پايان گفت: اميدواريم در سال‌هاي آينده با كمك شهرداري و ساير نهادهاي قم و ياري اهالي رسانه بتوانيم يك موكب همانند شهرك در سطح ملي در اين مسير ايجاد كنيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjyaex.uqetmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما