چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 43868
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بهزیستی استان قم مطرح کرد

بلد نبودن مهارت حل مشکل نخستین عامل طلاق در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: نخستین عامل طلاق در استان بلد نبودن مهارت‌های حل مسأله و رفع مشکل در بین زوجین بود.
بلد نبودن مهارت حل مشکل نخستین عامل طلاق در قم
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه در جلسه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان که  در تالار امام رضا(ع) در ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به سلامت اجتماعی در جامعه اظهار کرد: باید به سلامت اجتماعی در جامعه اهمیت بدهیم، هنوز سلامت اجتماعی در جامعه ایران اهمیت خودش را پیدا نکرده است و اهمیت این موضوع باید برای مردم و مدیران تبیین شود.

وی ادامه داد: نگرانی مدیران در خصوص بحث مدیریت بحران زیاد است، اما روزانه بر اثر اعتیاد تعدادی از خانواده‌ها در سطح استان و کشور متلاشی می‌شوند، اعتیاد و طلاق زلزله‌های خاموش هستند، البته این دو تنها علت‌های آسیب‌های اجتماعی نیستند، بلکه اعتیاد و طلاق خود هم معلول برخی از مشکلات هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: تحقیقی در خصوص عوامل طلاق در استان صورت گرفته است، براساس این تحقیق بیکاری مرد یا اشتغال زن هیچکدام از دلایل اصلی طلاق نبودند، تنها 9 درصد از مردان که در طی آن سال‌ها طلاق گرفتند، بیکار بودند و 80 درصد از زنانی هم که طی آن سال‌ها در استان طلاق گرفتند، خانه دار بودند.

سلیقه با اشاره به کاهش آمار ازدواج در استان اظهار کرد: متاسفانه آمار ازدواج سالیانه در استان کاهش پیدا می‌کند، 27 درصد از ازدواج‌ها در استان به طلاق منجر می‌شود، البته آمار استان در زمینه طلاق از میانگین کشوری کمتر است.

وی ادامه داد: در زمینه سیستم بهداشتی در کشور و استان خوب کار کردیم و سن امید به زندگی در مردم به 72 سال رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: نخستین عامل طلاق در استان بلد نبودن مهارت‌های حل مسأله و رفع مشکل در بین زوجین بود، برای حل این مسئله باید آموزش‌های پیش از ازدواج را برای زوجین جوان داشته باشیم و بیش از پیش به بحث مشاوره پیش از ازدواج اهمیت بدهیم.

سلیقه با اشاره به تاثیر مشاوره در کاهش آمار طلاق اظهار کرد: بین 25 تا 30 درصد زوجین متقاضی طلاق با حضور در جلسات مشاوره به سازش رسیدند، باید همه افراد تلاش کنند تا آمار آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور و استان قم کاهش پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید اورژانس اجتماعی تقویت شود، متاسفانه خیلی از افراد نمی‌دانند که این اورژانس چیست، شماره اورژانس اجتماعی 123 است و این اورژانس باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcivva5.t1apq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما