سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 45231
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بهزیستی استان قم:

آمار طلاق در قم نگران کننده است/ فراوانی طلاق در بین زنان خانه‌دار

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: آمار طلاق هر روز در حال افزایش است ولی ما همچنان در حال بررسی عوامل طلاق هستیم لذا باید در این زمینه اندیشید زیرا افزایش آمار طلاق نگران کننده است.
آمار طلاق در قم نگران کننده است/ فراوانی طلاق در بین زنان خانه‌دار
به گزارش قم نیوز،  رضا سلیقه ظهر امروز در کارگروه زنان که در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: نگرش با عملکرد در مقوله طلاق متفاوت است و در این راستا باید گفت که ممکن است نگرش جامعه به مقوله طلاق مثبت باشد ولی نمی‌توان آن را آسیب دید.

وی افزود: جامعه‌ای که در ارتباط با طلاق آگاهی دارد و با نگرشی مثبت به این مقوله می‌نگرد، اغلب کمتر به سمت طلاق پیش می‌رود زیرا از عواقب آن مطلع بوده و در این راستا آمار طلاق حاکی است زنان خانه‌دار بیشتر از زنان شاغل و تحصیلکرده به سمت طلاق کشیده شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: تحقیقات صورت گرفته از 22 هزار پرونده طلاق در قم، نشان از آن دارد که از این جمعیت تنها 9.1 درصد به طلاق روی آوردند و بیشتر زنانی که به سمت طلاق پیش رفتند، زنان خانه‌دار بودند و تحصیلاتشان هم محدود به دوره راهنمایی بوده است.

وی اضافه کرد: طلاق در اکثر اوقات معلول بوده و عامل نیست و باید به‌ صورت شایسته علل طلاق مورد بررسی قرار بگیرد و سپس در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

سلیقه با بیان اینکه آمارها از وضعیت نامناسب طلاق در قم حکایت دارد، گفت: باید زندگی این افراد پس از طلاق بررسی شود، به‌ طور قطع اغلب آنان به دلیل مشکلات پس از طلاق پشیمان می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تأکید بر اینکه بسیاری از زنان هستند که با شرایط سخت در حال زندگی هستند، ادامه داد: این زنان با وجود اینکه بد سرپرست هستند ولی عوامل بازدارنده مانع از طلاق آنان می‌شود و همیشه زندگی به کامشان تلخ است.

وی با تأکید بر اینکه نباید دست روی دست گذاشت و هرروز به گفت‌و‌گو و تحقیق بپردازیم، خاطرنشان کرد: جامعه آماری طلاق رو به افزایش است و ما هنوز در حال بررسی عوامل هستیم در حالی‌که آمار طلاق نگران‌ کننده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcezw8e.jh8nxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما