جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 43933
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم:

مشکل اصلی صادرات بالا بودن قیمت تمام شده کالا در کشور است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: مشکل اصلی صادرات، بالا بودن قیمت تمام شده کالا در کشور است که روز به روز هم افزایش پیدا می‌کند.
مشکل اصلی صادرات بالا بودن قیمت تمام شده کالا در کشور است
به گزارش قم نیوز، حسن آقاجانی  در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات بخش صادرات استان گفت: این اتحادیه با حدود 50 صادرکننده در خصوص مشکلات صادرات مصاحبه کرده است، همه این افراد مشکل اصلی صادرات را بالابودن قیمت تمام شده کالا در کشور دانستند که روز به روز هم افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اتحادیه صادرکنندگان استان قم پیشنهاد‌هایی دارد که در صورت اجرای این پیشنهاد‌ها 58 درصد هزینه تمام شده کالا کم می‌شود، از جمله این پیشنهاد‌ها این است که دولت منابع مالی خود را در بانک‌های دولتی قرار بدهد تا این بانک‌ها بتوانند تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: باید تسهیلات دولتی بیشتر به تاسیسات صنعتی داده شود که مواد اولیه آن در کشور وجود دارد، از جمله این تاسیسات می‌توان به واحدهای تولید سنگ، مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌ها اشاره کرد، اکنون در بحث واحدهای سنگ بری استان مشکلات زیادی داریم.

آقاجانی با اشاره به مشکلات واحدهای سنگ بری استان قم اظهار کرد: بسیاری از این واحدها تعطیل شدند و صادرات سنگ کشور کاهش بسیار زیادی داشته است، تولیدکنندگان در این زمینه نیاز به دریافت تسهیلات دارند تا ماشین آلات پیشرفته را در زمینه فرآورش سنگ از خارج از کشور وارد کنند و بتوانند سنگ را با ارزش افزوده بیشتر صادر کنند.

وی ادامه داد: دولت هزینه‌های افزوده زیادی را به بخش تولید تحمیل می‌کند و هر روز قیمت تمام شده تولید یک کالا برای تولیدکننده افزایش پیدا می‌کند، باید در تمام استان‌ها پلیس مالیاتی داشته باشیم، اما بحث مالیات مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: در تمام دنیا برای مصرف بیشتر برق، تولیدکننده تشویق می‌شود، اما در کشورمان این کار جریمه به دنبال دارد، مالیات بر ارزش افزوده هم مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی به دنبال داشته است.

آقاجانی با اشاره به برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی خوب است، اما تاکنون این جلسات نتیجه‌ای به دنبال نداشته است، اقتصاد کشور نیاز به یک جراحی دارد، البته می‌توان این جراحی را به‌گونه‌ای انجام داد که مشکلی برای کشور به وجود نیاورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان قم با 2.5 میلیون تومان، امکان ایجاد یک شغل در عرصه فرش بافی است، اگر تسهیلاتی را به تولیدکنندگان فرش استان بدهیم، می‌توانیم شاهد اشتغال زیادی در این عرصه با کمترین هزینه باشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbf9ba.rhbffpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما