پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 46148
منبع : خبرگزاری فارس

ضرورت تسهیل روند پرداخت تسهیلات بانکی در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم بر ضرورت تسهیل روند پرداخت تسهیلات بانکی در این استان تاکید شد.
ضرورت تسهیل روند پرداخت تسهیلات بانکی در استان قم
به گزارش قم نیوز، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد.

مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: این واحدها سال گذشته طبق بررسی‌ها با دو مشکل بحث مالیات و تسهیلات بانکی مواجه بودند، یکی از مشکلات دیگر در استان قم بحث فضای رقابتی نابرابر و منفی بین بانک‌های خصوصی، نیمه دولتی و دولتی است.

وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات، نحوه عقد قرارداد و اخذ وثیقه‌ها در میان بانک‌های دولتی و خصوصی متفاوت است، در خصوص میزان نظارت بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی بر بانک‌های دولتی و خصوصی استان قم تفاوت‌هایی را شاهد هستیم.

سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم حضور مدیران بانکی در جلسه ستاد فرماندهی مقاومتی را ضروری دانست و تصریح کرد: خوشحالم که بحث‌های اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران بانک‌های استان قم مطرح می‌شود. بانک در سیستم اقتصادی نقشی همچون قلب دارد که خون را باید به بقیه قسمت‌های بدن پمپاژ کند.

وی افزود: نمی‌توان اقتصاد را بدون بانک‌ها تصور کرد، البته حل برخی از مشکلات بانکی هم خارج از توان کشور است، اکنون مجموع معوقه‌های سیستم بانکی در کشور بسیار زیاد شده و این مساله قدرت تصمیم گیری را از مدیران بانک‌ها گرفته است.

سید مهدی صادقی استاندار قم در بخش پایانی این جلسه گفت: در استان قم در حال نزدیک شدن به گفتمان اقتصاد مقاومتی هستیم و کارها در این زمینه روی ریل خودش قرار گرفته است، ولی باید سرعت آن را تنظیم کنیم تا شاهد پیشرفت سریع پروژه‌ها باشیم.

وی در پایان با اشاره به افتتاح برخی از پروژه ها در دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: در طول سال پیش از دهه فجر پروژه‌هایی همچون سد کوچری و بیمارستان فرقانی را افتتاح کردیم و منتظر دهه فجر برای افتتاح این پروژه‌ها نشدیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc4sq0.2bqe08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما