پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 44626
منبع : خبرگزاری فارس

ضعف همکاری بانک‌های قم برای اتمام طرح‌های نیمه تمام

قم نيوز : قم نیوز: مدیران استان قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان از ضعف همکاری بانک‌های استان قم برای تامین سرمایه ثابت موردنیاز طرح‌های نیمه تمام انتقاد کردند.
ضعف همکاری بانک‌های قم برای اتمام طرح‌های نیمه تمام
به گزارش قم نیوز،  جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه شیرکوند معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صادقی استاندار قم، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

حسن رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به افتتاح بیمارستان فرقانی اظهار کرد: این بیمارستان یکی از اقدامات اقتصاد مقاومتی در بحث درمان بود که هفته آینده با حضور رئیس مجلس افتتاح خواهد شد، برای احداث بیمارستان فرقانی 170 میلیارد تومان هزینه صرف شد.

عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم هم در این جلسه با اشاره به امکانات اقامتی استان اظهار کرد: 10 هزار تخت اقامتی در استان قم داریم که در برنامه چشم انداز تعداد تخت‌های اقامتی استان باید به 30 هزار تخت برسد و این نیازمند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: سالیانه 2.5 میلیون نفر مسافر خارجی به شهر قم می‌آیند که میانگین اقامت آن‌ها در این شهر دو روز است که در برنامه چشم انداز این مدت باید به چهار روز افزایش پیدا کند، تعداد مسافرانی داخلی استان قم، هم اکنون سالیانه 20 میلیون نفر است که در برنامه چشم انداز این تعداد باید به 41 میلیون نفر برسد.

مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم هم در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به همکاری نکردن بانک‌های استان با بخش تولید اظهار کرد: به جز بانک‌های تخصصی بقیه بانک‌های استان قم تمایلی به تامین سرمایه ثابت موردنیاز طرح‌های نیمه تمام در اولویت ندارند.

وی افزود: عمده تسهیلات پرداخت شده بانک‌های استان قم در راستای بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی نبوده و بانک‌ها بیشتر تسهیلات خودشان را به بخش‌های غیرمولد و بازرگانی می‌دهند.

صادقی استاندار قم هم در بخش پایانی جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به ضرورت ارائه تعریف درست از اقتصاد مقاومتی گفت: پس از فراز و فرودها در این عرصه هنوز یک معنی درست و برداشت مشترک از بحث اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره رویش کوهرنگ با موضوع اختراعات و نیز نمایشگاه فناوری‌های نرم اکنون در استان قم در حال برگزاری است که توصیه می‌کنم مدیران و مردم استان از این نمایشگاه‌‌ها بازدید کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb00ba.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما