شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 43991
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل زندان‌های استان قم:

فعالیت 514 نفر از زندانیان در زمینه حفظ موضوعی قرآن/ 37 درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: 514 نفر از زندانیان با توجه به جرایم مرتکب شده در زمینه حفظ موضوعی قرآن در حال فعالیت هستند.
فعالیت 514 نفر از زندانیان در زمینه حفظ موضوعی قرآن/ 37 درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدعلی تهامی امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه 37 درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند، اظهار کرد: نخستین اقدام فعالیت‌های سلامت جسمانی درباره آنها است، زیرا برخی از این افراد وابستگی‌های شدید به مواد مخدر دارند و در گام دیگر سلامت روانی پیگیری می‌شود، به طور عمده روان‌درمان‌ها تحصیلات حوزوی و دانشگاهی با رویکرد توحیدی دارند.

وی فعالیت‌ها فرهنگی را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ ورزش، هنر و آموزش قرآن از جمله فعالیت‌هاست، در زندان دارالقرآن وجود دارد که عده‌ای از زندانیان در این دارالقرآن‌ها مشغول فعالیت هستند، زندانیانی که در این بخش آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند، به عنوان مربی به زندانیان دیگر آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

مدیرکل زندان‌های استان قم با بیان اینکه 514 نفر از این زندانیان در زمینه حفظ موضوعی قرآن در حال فعالیت هستند، گفت:‌ این افراد با توجه به جرایمی که مرتکب شده‌اند، حفظ قرآن را به صورت موضوعی دنبال می‌کنند و روزانه برنامه تلاوت و قرائت قرآن در زندان‌ها در تمام بندها اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ 24 نمازخانه در زندان‌های استان وجود دارد و 35 نفر روحانی در استان داریم که به اقامه نماز و مسائل بین صلاتین در زندان‌ها می‌پردازند.

تهامی با بیان اینکه در زمینه کتاب و کتابخوانی تفاهمنامه‌ای با نهاد کتابخانه‌ها داریم، گفت: اگر فرد زندانی کتاب خاصی بخواهد و در زندان نداشته باشیم، رابط بین نهاد کتابخانه‌ها و زندان، کتاب را دریافت می‌کند و به زندانیان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توانمندی‌های زندانیان در دستور کار است، هیأت‌هایی در بندها از سوی زندانیان تشکیل شده و به برگزاری برنامه‌ها و مداحی می‌پردازند، بنابراین مباحث فرهنگی در زندان‌ها پیگیری می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان قم اضافه کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی از دیگر موارد مهم است به طوری که زندانیان در مدت زندان حرفه‌هایی می‌آموزند تا در هنگام آزادی از زندان بتوانند شغلی داشته باشند.

وی ادامه داد: در نهایت مراقبت پس از خروج است، پس از آزادی از زندان با حمایت کم مورد حمایت‌ها قرار می‌گیرند.

تهامی یادآور شد: در ماه رمضان 400 میلیون تومان بسته‌های غذایی برای خانواده‌ها در نظر گرفتیم که بین خانواده‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون بسیار مؤثر است، گفت: ارتباطات چهره به چهره برخی از زندانیان را متحول کرده است، زیرا به طور عمده افرادی بودند که پیش از ورود به مسائل معنوی توجه نداشتند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfy1dj.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما