جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 44145
منبع : خبرگزاری فارس

بسکتبالیست‌های قم در مسابقات قهرمانی معلولین کشور به میدان می‌روند

قم نيوز : قم نیوز: بسکتبالیست‌های معلول استان قم در مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی معلولین کشور برای کسب عناوین برتر با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.
بسکتبالیست‌های قم در مسابقات قهرمانی معلولین کشور به میدان می‌روند
به گزارش قم نیوز، رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی مردان ایران بعد از سال‌ها توسط انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برنامه‌ریزی شده و قرار است در هفته پایانی آذر ماه سال جاری با حضور تیم‌هایی از استان‌های مختلف کشور به انجام برسد.

با برنامه‌ریزی انجام گرفته از سوی انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور به میزبانی هیات جانبازان و معلولین استان اصفهان انجام می‌گیرد و تیم قم نیز منتخبی از بازیکنان شاغل در ترکیب تیم‌های باشگاهی این استان در لیگ‌های کشور خواهد بود.

این نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی بسکتبال با ویلچر مردان ایران است که در روزهای 23 تا 27 آذر ماه برگزار می‌شود و ترکیبی از بازیکنان شاغل در تیم‌هایی که نماینده قم در لیگ‌های کشور هستند یعنی ایثار و اتحاد معصومیه در این مسابقات به میدان می‌روند.

امسال تیم بسکتبال با ویلچر ایثار به عنوان پرافتخارترین تیم باشگاهی ورزش جانبازان و معلولین قم برای ششمین فصل متوالی در مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور حضور دارد و تیم اتحاد معصومیه برای نخستین بار حضور در لیگ دسته دوم ایران را تجربه می‌کند.

با برنامه‌ریزی انجمن بسکتبال با ویلچر، رقابت‌های قهرمانی کشور با حضور 20 تیم برگزار می شود و یک تا دو تیم دیگر نیز پس از پایان مهلت اعلام آمادگی برای شرکت در این مسابقات درخواست داده‌اند که شرایط آنها بررسی شده و احتمالاً در کنار سایر تیم‌ها در این دوره به میدان می‌روند.

با توجه به فاصله‌ای که در برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور از آخرین دوره آن تا دوره جدید ایجاد شده، مسابقات این دور بدون در نظر گرفتن دسته‌بندی به انجام می‌رسد و از سال آینده، هشت تیم اول رقابت‌های سال 1395 قهرمانی کشور در دسته اول مسابقه می‌دهند.

همچنین هشت تیم دوم رده‌بندی پیکارهای بسکتبال با ویلچر قهرمانی کشور از سال آینده در دسته دوم قهرمانی ایران به رقابت می‌پردازند و سایر تیم‌ها نیز در دسته سوم قرار می‌گیرند و مسابقات آتی قهرمانی کشور بر اساس این دسته‌بندی برگزار خواهد شد.

تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات سال جاری بسکتبال با ویلچر قهرمانی ایران بر اساس قرعه‌کشی انجام شده در انجمن بسکتبال با ویلچر دیدارهای مرحله مقدماتی را در چهار گروه پنج تیمی برگزار می‌کنند و رقابت تیم‌ها برای کسب مجوز صعود به مرحله بعد به شکل دوره‌ای انجام می‌شود.

تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها روز بیست و دوم آذر ماه وارد شهر اصفهان می شوند و مسابقات آنها از 23 تا 27 آذرماه برگزار خواهد شد، ضمن اینکه پس از این مسابقات، اردوی دوم آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال ایران برای حضور موفقی در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در منطقه آسیا تشکیل می‌شود و سپس تیم‌ها به سراغ ادامه مسابقات باشگاهی خود در دسته‌های مختلف می‌روند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmznk.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما