سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 4420
جوادی‌آملی:

اگر قرآن نبود دین اسلام از بین می رفت

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله عبدالله جوادی آملی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: قرآن كتابی است كه توانسته اصل دین را در جهان حفظ كند و اگر قرآن نبود، دین اسلام از بی می رفت.
اگر قرآن نبود دین اسلام از بین می رفت
به گزارش قم نیوز، وی روز سه شنبه در دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی و رییس و اعضای مركز فرهنگ و معارف قرآن كریم، افزود: وقتی نوشته ها و مكتوبات مورد سوگند الهی قرار می گیرد به این معناست كه بطور قطع اثربخش است.

وی افزود: خداوند به نویسندگان و قلم به دستان عنایت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل به قلم و نوشته آن، سوگند یاد كرده است.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: مرحوم كاشف الغطا نیز می فرمود اگر قرآن نبود دینی در زمان و زمین نمی ماند و به همین دلیل باید گفت كه قرآن دین را نگه داشته و كتابی جهانی است.

وی بیان كرد: اگر قرآن نبود مسیحیت و یهودیت تحریف شده نیز با پیشرفت علم از بین می‌رفتند و این قرآن بود كه آمد و انبیا را تطهیر كرد و از قداست مسیح (ع) و حضرت مریم سخن گفت و دین را حفظ كرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینكه نگاه ما به قرآن نباید همانند نگاه به سایر كتاب ها باشد، افزود: قرآن همانند نوشته كلینی، صدوق و بوعلی نیست.

وی با بیان اینكه قرآن "تصنیف مصنف، تالیف مولف و كتاب كاتب" نیست، بیان داشت: قرآن تجلی خداوند است و نباید خیال كرد كه شبیه به یك كتاب دیگر اما مشكل تر از آن است.

جوادی آملی با بیان اینكه قرآن را خداوند نازل كرده، اما نه آنگونه كه باران را نازل كرده است گفت: خداوند قرآن را آویخته است یعنی یك طرف قرآن به دست او و طرف دیگر در دست ما قرار دارد و به همین دلیل باید قداست آن را حفظ كنیم.

وی خدمت كردن در عرصه فعالیت های قرآنی را دارای اجر و ثواب بسیار زیادی دانست و خاطرنشان كرد: از بهترین اعمال، خدمت در عرصه قرآنی است و كسانی كه در این عرصه كار می كنند باید قدر خود را بدانند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.5baurhbagiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما