پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 790
آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار معاون مفتی اعظم کروواسی:

قلم دانشمندان اسلامی همانند تبر ابراهیم(ع) است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: باید جامعه بشری را با برهان عقلی، موعظه و جدال احسن به دین خدا فرا خواند و در این راه قلم دانشمندان اسلامی همانند تبر ابراهیم خلیل(ع) است.
قلم دانشمندان اسلامی همانند تبر ابراهیم(ع) است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار عزیز حسنویچ معاون مفتی اعظم کروواسی و پنج تن از امامان جمعه این کشور اظهار کرد: شما باید جمهوری اسلامی را منزل خودتان تلقی کنید و ایران به منزله وطن دوم شما بوده و ما با شما احساس محبت، صفا و صمیمت می‌کنیم.

وی افزود: تفاوت اصلی ما موحدان با بیگانه‌ها در این است که ما معتقدیم و این اعتقاد ما برهانی است و مصداق آن تفاوت را می‌توانیم در مسئله مرگ و دنیای پس از آن ببینیم.

جوادی‌آملی خاطرنشان کرد: باید فرزندی خود نسبت به پدرمان حضرت ابراهیم (ع) را حفظ ‌کنیم و نخستین کار پسر در برابر برنامه پدر حفظ هویت خود است.

وی عنوان کرد: ابراهیم خلیل (ع) پسر را به قربانگاه برد و جریان رمی جمره مکه، عرفات، مشعر و منا را به ما آموخت تا ما هوس را قربانی کنیم و شیطان درون و بیرون را رجم کنیم، وقتی شیطان درون و بیرون را رجم کردیم نه بیراهه می‌رویم نه راه کسی را می‌بندیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: وقتی به اینجا رسیدیم که نه بیراهه برویم نه راه کسی را ببندیم همه را راهنمایی می‌کنیم و برای راهنمایی همگان مانند پدرمان کعبه می‌سازیم، ابراهیم (ع) قبله و کعبه را برای همه ساخت و ما نیز باید در محدوده خود مسجد، مدرسه و مدرس ایجاد کنیم یا کتاب نوشته، درس گفته، شاگرد ‌پرورانده یا امامت جمعه و جماعت را بر عهده بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: اینها همگی نشانه فرزندی ما نسبت به پدر مان است، وقتی قبله ساختیم، مطاف ساختیم، مسجد بنا کردیم، براهین توحیدی را منتشر می‌کنیم و جامعه بشری را که دارای درجات گوناگون است را با برهان عقلی، موعظه و گروهی را با جدال احسن به دین خدا فرا می‌خوانیم.

وی اضافه کرد: بیداری اسلامی که اکنون در خاورمیانه موج انداخته است به برکت رهپویی ابراهیم (ع) است، این بیداری در ابتدا از ایران اسلامی شروع شد سپس به جهان منتشر شد.

‌جوادی‌آملی تاکید کرد: در فرهنگ ما چنین آمده است که در پیشگاه شهدا عرض ادب کنیم و به ارواح آنها که همچنان زنده‌اند خطاب کرده و بگوییم «طبتم و طابت الأرض فیها دفنتم»، لذا دین به ما گفت کشوری که در او شهید بیاورد کشور طیب و طاهر است.

وی افزود: در قرآن چنین می‌خوانیم که سرزمین پاک میوه پاک می‌دهد ﴿وَالْبَلَدُ الطیبُ یخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبهِ﴾ خون شهدا زمینه زندگی مردم را از آلودگی اخلاقی پاک می‌کند، در زمین پاک، افکار پاک، اخلاق پاک و اعمال پاک به عنوان بهترین میوه رشد می‌کند.

مفسر بزرگ قرآن کریم ادامه داد: از این به بعد اگر کسی خواست این درخت‌های طیب خوش‌میوه را قطع کند یا آن مساجد و مراکز مذهب را ویران کند، دست فرزندان ابراهیم خلیل به تبر می‌رسد و بت‌ها را درهم می‌شکند.

وی بیان کرد: امروز سخن از تبر و شمشیر نیست، سخن از بنان و بیان است، سخن از قلم، نوشتن و نوشتار است، قلم دانشمندان اسلامی تبر ابراهیم خلیل است، بت‌های غربی و شرقی که افکار الحادی آنها است در بتکده‌های خاص آنها تعبیه شدند، قلم‌های عالمان دین تبرهای ابراهیمی است که بتهای جاهلیت الحاد و شرک را درهم می‌کوبد و خدای سبحان به ما وعده داد در هر فضیلتی از راه غیر ده برابر پاداش می‌گیرید.

‌جوادی‌آملی عنوان کرد: اینکه می‌بینیم با همه اسلام‌هراسی‌های بیگانگان از مصر تا بحرین، از تونس تا یمن همه جا سخن از خدا و قرآن است این صدا را خدای سبحان از حنجره مظلومان به در آورد و به گوش فراعنه رساند و آنها را از تخت عزت به تخت ذلت نشاند و کوه‌نشینان مستضعف را بر کاخ‌نشینان مستکبر پیروز گرداند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcjfyeazuqeh.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما