چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 4440
با حضور دادستان قم؛

همایش ائمه جماعات و شورای امر به معروف مساجد برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز: همایش ائمه جماعات و شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد با حضور دادستان قم برگزار شد.
همایش ائمه جماعات و شورای امر به معروف مساجد برگزار شد
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی استاد حوزه علمیه قم شامگاه سه شنبه در همایش ائمه جماعات و شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد قم که در مسجد نبی اکرم برگزار شد، با بیان اینکه روایات بسیار متعددی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد افزود: امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد و کسانی که می‌خواهند در این مسیر گام بردارند باید به این احکام عالم باشند.

بندانی ادامه داد: در روایات آمده است فریضیه امر به معروف و نهی از منکر همانند جهاد در رکاب پیامبر است و ثواب بسیاری برای آن نوشته شده است.

وی گفت: مسلمانان در گذشته دو سوم دنیا را در اختیار داشتند اما بدلیل عدم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر رفته رفته دچار فساد و تباهی شدند و قدرت خود را از دست دادند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ساری و جاری باشد زندان‌ها خلوت می‌شود افزود: در اوصاف آخرالزمان و در زمان ظهور امام زمان آمده است که این فریضه به قدری در جامعه روایج می‌یابد که زنان به تنهایی از شام به عراق سفر می‌کنند بدون اینکه کوچک‌ترین مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد شود.

وی اظهار داشت: والدین باید فرزندان خود را در‌‌ همان دوران کودکی با این واجب مهم و اساسی آشنا کنند تا وقتی وارد جامعه می‌شوند نسبت به مسائلی که محیط زندگی آن‌ها رخ می‌دهد بی‌تفاوت نباشند.

در ابتدای این مراسم نیز تعدادی از ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه و اعضای هیئت امنای مساجد با حضور دادستان قم مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پيام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.o0o2yt0oza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما