سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 44530
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

شهروندان براي حفظ محيط زيست، تفكيك پسماند در مبدا را جدي بگيرند

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت: شهروندان براي حفظ محيط زيست، تفكيك پسماند در مبدا را جدي بگيرند.
شهروندان براي حفظ محيط زيست، تفكيك پسماند در مبدا را جدي بگيرند
به گزارش قم نیوز، سيدعبدالله ميرابراهيمي با اشاره به آموزش شهروندان در خصوص مباحث تفكيك پسماند در منطقه ۲ از تابستان امسال، گفت: بررسي عملكرد پيمانكار با پيشرفت روند آموزش ها نشان مي دهد كه جمع‌آوري زباله خشك در اين منطقه با ۳۰ كيلو زباله خشك جمع‌‌آوري شده آغاز شد و پس از مدتي حدود ۲۳ هزار واحد در ايام تابستان آموزش داديم كه به ۴۰۰ كيلوگرم هم رسيد.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با تاكيد بر اجراي طرح آموزش مردمي در منطقه ۶ افزود: آموزش‌ها در منطقه ۶ هم موجب شد در دو هفته هزار و ۱۰۰ كيلوگرم جمع‌آوري پسماند خشك اتفاق بيفتد.

ميرابراهيمي با تاكيد بر اينكه از شهروندان توقع داريم كه آمادگي حضور خودروها را داشته باشند و همكاري لازم را با شهرداري در اين زمينه انجام دهند، اضافه كرد: واقعيت اين است كه به اين دليل كه جمع‌آوري زباله خشك توجيه اقتصادي ندارد، براي پيمانكار هم جذابيت كافي ندارد و مجبوريم به صورت منظم موضوع‌هاي مربوط به اين كار را رصد كنيم و اگر نامنظمي و تنش وجود داشته باشد رفع خواهد شد.

وي افزود: جمع‌آوري پسماند خشك با فرآيند موجود بسيار پرهزينه است و قابل مقايسه با كاري كه يك كارگر با يك چرخ انجام مي‌دهد، نيست. به طور طبيعي نمي‌توانيم مانند آن ضايعاتي به شهروند پول دهيم.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با اشاره به اين‌كه برخي شهروندان توقع دارند به ازاي زباله خشك مبالغ ارزشمندي به آن‌ها داده شود، افزود: در حال حاضر زباله خشك را كيلويي ۳۰۰ تومان از پيمانكار مي‌خرند كه كيلويي ۲۵۰ تومان آن هزينه است و ما از شهروند كيلويي ۱۰۰ تومان مي‌خريم و شهروند نبايد توقع داشته باشد به ازاي زباله خشك مبلغ ارزشمندي دريافت كند و بايد اين كار را براي محيط زيست و آيندگان انجام دهد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfxtdj.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما