دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 44738
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

ارائه آموزش بازيافت پسماند به ساكنان منطقه ۶ قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم اكنون آموزش بازيافت منطقه ۶ در دستور كار است، ‌اين منطقه ۶۵ تا ۷۰ هزار واحد مسكوني دارد كه تاكنون دانشجويان و افراد آگاه به زيست محيط به ساكنان حدود ۲۲ هزار واحد مسكوني آموزش دادند.
ارائه آموزش بازيافت پسماند به ساكنان منطقه ۶ قم
به گزارش قم نیوز، عبدالله ميرابراهيمي با بيان اينكه در زمينه ارائه آموزش بازيافت در سطح مدارس، ادارات و درب منازل كار گسترده اي آغاز كرديم، اظهار كرد: آموزش‌گران حدود ۲۹ هزار واحد مسكوني و تجاري را در سطح منطقه دو در فصل تابستان زير پوشش آموزش‌ها قرار دادند كه همراه آموزش مباحثي مانند كاهش توليد زباله، كم حجم‌سازي و تأكيد بر نظافت و نگهداري معابر شهري را هشدار دادند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم خاطرنشان كرد: آموزش نحوه تفكيك پسماند در سطح منطقه دو به پايان رسيده، آموزشگران زباله‌ها را خشك و تر را معرفي مي‌كنند و اطلاعات غرفه‌هاي بازيافت و نحوه فعاليت آنها همراه كيسه زباله خشك و تر در اختيار افراد قرار مي‌دهند تا كار را شروع كنند.

ميرابراهيمي با بيان اينكه اكنون آموزش بازيافت منطقه ۶ در دستور كار است، گفت: ‌اين منطقه ۶۵ تا ۷۰ هزار واحد مسكوني دارد كه تاكنون دانشجويان و افراد آگاه به محيط زيست به ساكنان حدود ۲۲ هزار واحد مسكوني آموزش دادند.

وي با اشاره به برگزاري برنامه‌هاي آموزشي در سطح واحدهاي مدارس در سه ماهه ابتداي سال، گفت: برنامه‌ريزي با گروه نمايشي تئاتر صورت گرفته تا در اين قالب روزانه به دو مدرسه آموزش ارائه شود و تا پايان سال بالغ بر ۳۰۰ مدرسه را زيرپوشش قرار دهند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم عنوان كرد: توزيع مخازن زباله خشك و آموزش در ادارات به صورت مستمر انجام مي‌شود و به عوامل خدماتي در بانك‌ها و ادارات نحوه تفكيك زباله خشك و تر، كيفيت زباله خشك و تر و زمان مناسب تحويل آنها آموزش داده مي‌شود.

ميرابراهيمي يادآور شد: در منطقه سه محدوده‌هايي كه مشاركت شهروندان به دليل نداشتن اطلاع‌رساني و آگاهي كم است، به صورت لكه لكه شناسايي شده و آموزش آنها اواخر اين ماه شروع مي‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfcedj.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما