چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 44547
منبع : خبرگزاری فارس

اتصال 117 روستای استان قم به اینترنت پرسرعت

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی استان قم گفت: اکنون 117 روستای استان قم به اینترنت پرسرعت متصل هستند.
اتصال 117 روستای استان قم به اینترنت پرسرعت
به گزارش قم نیوز، علی مرادی در جلسه شورای اسلامی استان قم که عصر امروز در ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به کارگروه توسعه روستایی استان اظهار کرد: به عنوان نماینده شورای اسلامی استان قم در این کارگروه شرکت می‌کنم، کارگروه توسعه روستایی استان قم در استانداری شکل گرفته است.

وی ادامه داد: جلسات کارگروه توسعه روستایی استان قم به صورت مستمر با حضور مدیران استان برگزار می‌شود، در نخستین جلسه این کارگروه بحث آسیب شناسی فعالیت ادارات در روستاها و زمینه شناسی برای توسعه روستاها مطرح شد و اعضای کارگروه تصمیم گرفتند که در هر جلسه مدیر یک دستگاه اجرایی استان در خصوص فعالیت‌های دستگاه متبوع در زمینه توسعه روستاها گزارش بدهد.

عضو شورای اسلامی استان قم افزود: یکی از مصوبات جلسات کارگروه توسعه روستایی بحث تشکیل یک گروه برای بازدید از روستاهای استان بود، همچنین تصمیم گرفتیم که کارگروه‌هایی هم در بخشداری‌های استان تشکیل شده و پیشنهادات آن کارگروه‌ها به کارگروه توسعه روستایی استان قم ارسال شود. در کارگروه توسعه روستایی در خصوص ایجاد بازار و مکان برای عرضه کالاهای تولیدشده بخش‌های استان هم بحث شد.

مرادی با اشاره به مباحث مطرح شده در دومین جلسه کارگروه توسعه روستایی استان قم اظهار کرد: در این جلسه مدیر وقت آبفای استان حضور پیدا کرد و در خصوص عملکرد دستگاه متبوع خودش در روستاهای قم گزارش داد، در جلسه تصمیم گرفته شد که به بحث آب روستاهای استان توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: در جلسه بعدی کارگروه توسعه روستایی استان قم در خصوص شناسایی اماکن بلااستفاده ادارات در روستاها و اجاره آن اماکن به دستگاه‌های دیگر تصمیم گیری شد، همچنین در جلسه دیگر این کارگروه، مدیر شرکت برق استان حضور پیدا کرد و گزارشی از عملکرد این شرکت در روستاهای قم همچون تعویض کنتورها ارائه داد.

عضو شورای اسلامی استان قم افزود: اعضای این شورا می‌توانند پیشنهادات خود را به کارگروه توسعه روستایی استان ارائه بدهند تا در خصوص این پیشنهادات تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: در یکی از جلسات اخیر کارگروه توسعه روستایی استان قم گزارشی از وضعیت پوشش اینترنت در روستاهای استان ارائه شد، اکنون 117 روستای استان قم به اینترنت پرسرعت متصل هستند و قرار است که تا پایان سال تمام روستاهای استان به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

مرادی با اشاره به مزیت گردشگری روستاهای استان قم خاطرنشان کرد: قرار است که در چندین باغ در روستاهای استان از جمله در بخش کهک با تغییر کاربری، امکان باغ گردی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd5k0o.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما