چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 4477
مصباح یزدی:

موقعیت امروز نظام در تاریخ مانند شب قدر است

قم نيوز : قم نیوز: رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در استان قم گفت: موقعیت امروز نظام در تاریخ مانند شب قدر است.
موقعیت امروز نظام در تاریخ مانند شب قدر است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شب گذشته در همایش ‌"هادیان بصیر"، ویژه فرهنگیان استان قم افزود: اگر كسی بگوید این عصر كه دوران پیروزی انقلاب و برقراری نظام اسلامی در كشور است، نسبت به كل تاریخ كشور، مانند لیلة‌‌القدر است در میان همه شب‌های سال، حرف درستی است

وی با بیان اینكه بركات انقلاب اسلامی و نهاد‌های مختلف و شخصیت‌های حقیقی منسوب به انقلاب، بسیار گسترده و عمیق است، گفت: علی‌رغم گفت‌وگوها و مباحث مطرح شده دراین سه دهه، تنها برگی از این كتاب خوانده شده است.

وی ایشان با طرح این پرسش كه وظیفه ما در برابر این نعمت بزرگ الهی و این رهبری بی‌نظیر چیست؟ افزود: شهدا و مجاهدان و فداكاران انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس، مردانی بودند كه خداوند از آنها به عنوان "رجال" یاد می‌كند.

مصباح یزدی یادآور شد: این‌ها مردانی بودند كه بهترین توفیقات نصیبشان شد و به وظیفه خود آگاه شدند و به آن عمل كردند.

وی ایشان با تاكید بر این كه نباید تنها به افتخارات شهدا اكتفا كرد، گفت: هرچه از عظمت دستاورد كارهای آنان بدانیم، ایجاد انگیزه می‌كند.

وی با بیان این كه مردم ما، قدرشناس‌ترین ترین افراد در جهان هستند، افزود: این مردم به اندازه‌ای قانع، صبور و پایدار هستند كه در میان تمامی جوامع جهان می‌درخشند.

وی با اشاره به فراهم بود شرایط شناخت ارزش‌ها و عقاید اسلامی و آموزه‌های مكتب اهل‌بیت (ع)، گفت: چنین شرایطی از نظر عمق و گسترش در هیچ زمانی میسر نبود.

مصباح یزدی یادآور شد: امروز در هر منزلی انواع رسانه‌های جمعی چون رادیو و تلویزیون وجود دارد كه می‌تواند برای پیام‌رسانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این كه امروز مباحث گسترده‌ای درعرصه‌های مختلف مطرح است، آمادگی مردم برای درك حقایق دینی، حضور گسترده زنان در عرصه نشر دین را مهم برشمرد و گفت: در زمانی استثنایی در حال زندگی هستیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.50o2yt0o5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما