چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 44802
منبع : پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران

دیدار هیأت عالی‌رتبه طریقت تیجانیه سنگال با تولیت مسجد جمکران

قم نيوز : قم نیوز: هیأت عالی‌رتبه طریقه تیجانیه سنگال به ریاست شیخ احمد نیاس با حضور در مسجد مقدس جمکران با حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت این مکان مقدس دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
دیدار هیأت عالی‌رتبه طریقت تیجانیه سنگال با تولیت مسجد جمکران
به گزارش قم نیوز،  هیأت عالی‌رتبه طریقه تیجانیه سنگال به ریاست شیخ احمد نیاس، از رهبران این فرقه که با هدف تقویت وحدت اسلامی، دیدار با اندیشمندان و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده‌اند امشب با حضور در مسجد مقدس جمکران با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت این مکان مقدس دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

شیخ احمد نیاس در این دیدار به تشریح طریقت تیجانیه پرداخت و نیاس را از شاخه‌های مهم تیجانیه و دارای میلیون‌ها پیرو در آفریقا، اروپا و آمریکا به ویژه سنگال، نیجریه و گینه معرفی کرد که بیشتر رهبران آن از سادات‌ حسنی هستند.

وی در ادامه نقش انقلاب اسلامی، امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری را در ترویج اسلام از شرق به غرب عالم تبیین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان نیز در این دیدار محبت را اساس دین اسلام دانست و حب و دوستی پیامبر اکرم‌(ص) و اهل بیت ایشان را معیار و شاخص طریقت تیجانیه و مکتب شیعه عنوان کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از تعالیم قرآن کریم و هدایت‌های ائمه اطهار (ع) عنوان کرد و در ادامه به تشریح سیره و زندگی امام خمینی‌(ره) و رابطه ایشان با اهل بیت‌(ع) پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) هیچگاه از آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی هراسی به دل راه ندادند، این روحیه ایشان را برگرفته از دستورالعمل‌های قرآنی و احادیث دانستند و راه امام را راه مقاومت و ایستادگی در برابر حکومت‌های طاغوتی توصیف کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران منسوب به امام زمان‌(عج) است، این مسجد را مکان عبودیت و توحید عنوان کرد.

اقامه نماز در مسجد مقام و بازدید از بخش‌های مختلف این مکان مقدس از دیگر برنامه‌های این هیأت تیجانی بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchi6nk.23nkvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما