چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 45039
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

حفر ۹۰۰ حلقه چاه جذبي براي جلوگيري از آبگرفتي معابر در قم

قم نيوز : قم نیوز: مديركل نظارت و هماهنگي امور خدمات شهري شهرداري قم از حفر ۹۰۰ حلقه چاه جذبي براي جلوگيري از آبگرفتي معابر خبر داد.
حفر ۹۰۰ حلقه چاه جذبي براي جلوگيري از آبگرفتي معابر در قم
به گزارش قم نیوز،  سيدمحسن ميرهادي با اشاره به اقدامات و تمهيدات صورت گرفته در زمينه بارندگي، اظهار كرد: جلساتي در اداره‌كل بحران استانداري در زمينه پيش‌بيني بارش‌ها و رگبارها در روزهاي آينده و جلسات اضطراري در حوزه خدمات شهري با مجموعه مناطق هشت‌گانه به منظور تشكيل ستادهاي آمادگي بحران در سطح مناطق برگزار شد.

مديركل نظارت و هماهنگي امور خدمات شهري شهرداري قم خاطرنشان كرد: در اين زمينه با توجه به وضعيت جوي هوا به تمام پيمانكاران خدمات شهري ابلاغ شد تا در زمينه شيفت‌بندي نيروها همراه تجهيزات و ماشين‌آلات اقدام كنند.

ميرهادي با اشاره به ديگر تمهيدات صورت گرفته، گفت: تانكرهاي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي به صورت آماده‌باش بودند تا خدمات‌رساني به شهروندان داشته باشند و برنامه‌ريزي صورت گيرد تا در سطح شهر به دليل بارش باران مشكلي براي شهروندان به وجود نيايد.

وي خاطرنشان كرد:‌ نواقص و آسيب‌ها احصا شد و نسبت به برطرف كردن آنها اقدامات لازم صورت گرفت، نزديك به ۹۰۰ حلقه چاه جذبي براي جلوگيري از آبگرفتي در سطح مناطق هشت‌گانه حفر شده است.

ميرهادي عنوان كرد:‌ با توجه به آغاز بارش‌ها نيروهاي ستادي، خدماتي و ماشين‌آلات اقدامات لازم را انجام دادند تا با فعاليت‌ها و اقدامات ويژه از بروز آبگرفتگي معابر پيشگيري كنند.

وي با اشاره به بارندگي صورت گرفته در روزهاي گذشته، گفت: با انجام كارشناسي بهترين راهكارها براي برطرف كردن كامل نواقص در دستور كار قرار گرفت تا از بروز آبگرفتگي جلوگيري شود.

ميرهادي ضمن درخواست از شهروندان براي همكاري لازم در زمينه جلوگيري از آبگرفتگي، گفت: بخشي از آبگرفتگي از ريختن زباله در انهار ناشي مي‌شود و بخشي ديگر به دليل رعايت نكردن و هدايت آب‌هاي فاضلاب منازل در برخي مناطق است، بنابراين از شهروندان مي‌خواهيم مشاركت لازم را در اين زمينه داشته باشند تا مشكلي به وجود نيايد.

مديركل نظارت و هماهنگي امور خدمات شهري شهرداري قم يادآور شد: در بحث تجهيزات زمستاني ناوگان جمع‌آوري آب‌هاي سطحي در سطح مناطق هشت‌گانه نسبت به خريداري پمپ‌هاي كف‌كش اقدام شد.

ميرهادي خاطرنشان كرد: شهروندان مي‌توانند مشكلات خود را با سامانه ۱۳۷ در ميان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به برطرف كردن مشكلات اقدام كنيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaowny.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما