شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 6061
جانشین معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد:

آماده‌باش 1200 نیروی شهرداری برای رفع آب گرفتگی

قم نيوز : قم نیوز: جانشین معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: اکیپ‌های شهرداری به طور مداوم در حال نظافت شهری هستند و هزار و 200 نفر کارگر برای نظافت، لایروبی انهار و پاکسازی آنها آماده‌باش هستند.
آماده‌باش 1200 نیروی شهرداری برای رفع آب گرفتگی
به گزارش قم نیوز، سیف‌الدین موسوی اظهار داشت: ۳۰۰ نیروی عملیاتی در آب‌گرفتگی بارش شدید باران در هفته گذشته به صورت آماده‌باش بوده و فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: کشش جوی‌های سطح شهر و هدایت آب‌های سطحی در شهرهای کویری به گونه‌ای است که زمان زیادی برای خارج شدن آب باران از سطح خیابان نیاز است.

مدیر بحران شهرداری قم ابراز داشت: اگر پنج میلی‌ متر بارندگی در دو ساعت داشته باشیم، چهار تا پنج ساعت زمان نیاز است که آب از شهر خارج شود و اگر بخواهیم جوی‌ها را براساس پنج یا ۱۰ میلی متر طراحی کنیم، آن زمان باید جوی‌ها در سه متر طراحی شود که خود آن خطرزا خواهد بود.

موسوی عنوان داشت: احداث رینگ آب‌های سطحی با ۵۰۰ میلیون تومان هزینه آغاز شده و ۸۰ درصد آن انجام شده است و رینگ خیابان میرزای قمی، باهنر و منطقه سه احداث شده است.

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رینگ‌ها تکمیل‌تر و مجهزتر می‌شوند.

وی گفت: اکیپ‌های شهرداری به طور مداوم در حال نظافت شهری بوده و هزار و ۲۰۰ نفر کارگر مشغول نظافت، لایروبی انهار و پاکسازی آنها هستند.

مدیر بحران شهرداری قم با اشاره به همکاری شهروندان در جلوگیری از مسدود شدن جوی‌ها عنوان داشت: شهروندان نیز باید نسبت به رعایت نظافت شهری اهتمام داشته باشند تا معابر و جوی‌ها با گرفتگی مواجه نشود.

موسوی خاطرنشان کرد: شهر زیبا با مشارکت شهروندان ایجاد می‌شود و شهروندان نیز با رعایت اصول بهداشتی و نظافت شهری در این امر سهیم هستند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.p8pbjh87z9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما