پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 16484
معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد:

برنامه ریزی جامع مدیریت شهری در راستای کنترل و مهار آبگرفتگی های احتمالی

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: ستادهای پاییزه شهرداری قم، در آماده باش کامل به منظور خدمات رسانی ویژه و ایمن سازی شهر هستند.
برنامه ریزی جامع مدیریت شهری در راستای کنترل و مهار آبگرفتگی های احتمالی
به گزارش قم نیوز، اصفهانیان مقدم در تشریح برنامه های مربوط به ستادهای پاییزه شهرداری اظهار کرد:با توجه به فرارسیدن فصل پاییز، ستادهای پاییزه شهرداری قم به ریاست شهردار و محوریت معاونت خدمات شهری با آماده باش کامل 3000 نفر نیروی خدماتی و فضای سبز و 200 دستگاه از انواع ماشین آلات سبک، سنگین و مکانیزه خدمات شهری به منظور خدمات رسانی ویژه و ایمن سازی شهر فعالیت می نمایند. 
وی افزود: در این راستا با برگزاری 40 جلسه کارگروه آبهای سطحی و بازدید میدانی از 231 نقطه آبگرفتگی شناسایی شده در سطح شهر، برنامه ریزی های جامع و گسترده ای مدون شده است. به همین منظور طرحهای متنوع فنی و عمرانی و خدماتی اعم از لوله گذاری با متراژ 6400 متر، جدول گذاری ـ تک جدول، کانیو و ... به متراژ 71600 متر اصلاح نهر ـ نهر کشاورزی و دالگذاری انهار به متراژ 9200 متر و حفر 350 حلقه چاه با توجه به بافتهای مختلف شهری و لایروبی انهار روباز و بسته و 16 سپتیک موجو در سطح شهر انجام تا با هدایت صحیح آبهای سطحی نسبت به کاهش حداقل آبگرفتگی ها در نقاط آسیب پذیر اقدام نماییم.
اصفهانیان مقدم در ادامه اذعان داشت: در این طرح جامع ابتدا کلیه نقاط آسیب پذیر در هنگام بارندگیهای قبلی شناسایی و پس از بازدیدهای میدانی و بررسی¬ های فنی کارشناسان، راهکارهای مؤثری در رفع کامل معضل مربوطه پیشنهاد و با اقدامات زیر بنایی فنی اجرایی و مرتفع گردید.
وی در ادامه تشریح طرح بیان داشت: در راستای آمادگی ستادهای پائیزه و زمستانه شهرداری علاوه بر برنامه های سخت افزاری که با تجهیز مناطق هشتگانه به امکانات مورد نیاز مهار بحران همراه بوده است، برنامه های آموزشی نرم افزاری نیز به منظور ارتقاء سطح علمی و توان اجرایی مدیران و کارشناسان و رؤسای نواحی مربوطه که بر اساس اصل دانش محوری تبیین گردیده است تا با بکارگیری نظرات اساتید مجرب استانی و کشوری آبگرفتگی ها- یخبندان و بحرانها را با کمترین آسیب پذیری مهار و کنترل نمایند. 
معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: نکته قابل اتکاء و مهم اینکه تمامی این اقدامات و برنامه ها در ابعاد مختلف مورد بهره برداری قرار گرفته است و توسط عوامل اجرایی مناطق هشتگانه در ستادهای بیست و ششگانه پائیزه و زمستانه شهرداری به اجرا در می آید و این اقدامات و تلاشها مطمئناً با مشارکت آگاهانه و مسؤلانه شهروندان عزیز بسیار مؤثر و اثر بخش خواهد بود.
اصفهانیان مقدم بیان داشت: از دیگر اقدامات شهرداری به منظور آمادگی ستادهای پائیزه، اجرای مانورها و بازرسیهای میدانی از امکانات، تجهیزات و ماشین آلات موجود در این ستادها از طریق چک لیستهای نظارتی می باشد. همچنین در این طرح نظارتی از کلیه تجهیزات و امکانات مرتبط با آبگرفتگی ها و یخبندان اعم از سپتیکها ، موتور پمپها، تانکرهای مکنده و کف کشها و شن و نمک پاشها و ... سرکشی و  بازدید فنی بعمل می آید تا در زمان بارش کلیه امکانات در آمادگی کامل بوده و رفع نواقص احتمالی صورت گرفته باشد.
وی گفت: همچنین مناطق هشتگانه نیز اقدامات لازم را بمنظور تهیه و آماده نمودن کیسه های شن و ماسه مصرفی در فصل بارش را انجام داده اند تا در داخل باکسهای مخصوصی که در نقاط آسیب پذیر مشخص شده است با مشارکت مردم مورد بهره برداری قرار گیرد.
معاون خدمات شهری در پایان درخصوص نحوه مشارکت شهروندان با ستادهای پائیزه اظهار داشت: همانگونه که مطلع هستید تخلیه فاضلابهای خانگی و پسماندهای شهری (خانگی، تجاری و ...) در انهار به ترتیب موجب کاهش ظرفیت بهینه عبوردهی آب و گرفتگی  انهار در پایین دست بویژه در انهار روبسته می شود که به همراه آن معضلات عدیده ای را هم به شهروندان و هم به شهر و شهرداری تحمیل می¬نماید. از شهروندان عزیز انتظار می رود با مشارکت آگاهانه و مجددانه با عوامل اجرایی شهرداری از تخلیه فاضلابهای خانگی و پسماندهای شهری (خانگی، تجاری و ...)  خوداری  نمایند تا با رعایت اصول مهم شهری علاوه بر جلوگیری از هدر رفت سرمایه های انسانی و ملی وتحمیل هزینه های مازاد، شهری با ضریب ایمنی بالا و پاکیزه داشته باشیم.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcc00qs.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما