چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 45259
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

همایش سلامت معنوی مصداق عملی وحدت حوزه و دانشگاه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همایش سلامت معنوی یکی از مصادیق عملی وحدت حوزه و دانشگاه است و برکات زیادی دارد.
همایش سلامت معنوی مصداق عملی وحدت حوزه و دانشگاه است
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه در مراسم افتتاحیه همایش سلامت معنوی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش سلامت معنوی در این شهر گفت: افتخاری برای شهر قم است که چهارمین همایش سلامت معنوی در این شهر برگزار می‌شود و با توجه به اهمیت مباحث این همایش اساتید دانشگاه و حوزه در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: همایش سلامت معنوی یکی از مصادیق عملی وحدت حوزه و دانشگاه است و این همایش برکات زیادی را دارد، همایش سلامت معنوی به یک موضوع مهم توجه کرده است، مقوله سلامت به خصوص درباره انسان که اشرف مخلوقات به شمار می‌رود، یک موضوع پیچیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: قبلا تصور می‌شد که بحث سلامت تنها در بحث تشخیص بیماری‌ها و تجویز داروها خلاصه می‌شود. با توجه به پیچیدگی انسان، بحث سلامت ابعاد مختلفی پیدا کرده است و دانشمندان فهمیدند که بحث سلامت تنها به چند بعد خلاصه نمی‌شود و آن‌ها اکنون به بحث معنویت در زمینه سلامت پرداختند.

ایرانی خواه با اشاره به توجه غربی‌ها به بحث سلامت معنوی اظهار کرد:  البته نگاه آن‌ها سطحی و متفاوت از نگاه اسلام به بحث سلامت معنوی است، علمای اسلام نگاهی عمیق به بحث سلامت معنوی دارند، اما غربی‌ها حداکثر نگاهی که به این بحث دارند، در مواردی همچون ظاهر و شادابی فرد خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به تعریف سلامت معنوی هم اهمیت زیادی دارد ادامه داد: طی سال‌های اخیر فرهنگستان علوم پزشکی بحث سلامت معنوی را در حوزه و دانشگاه مطرح کرده و همایش‌هایی را در این خصوص برگزار کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزاری همایش‌های سلامت معنوی برکات زیادی را به دنبال داشته است
افزود: در همایش‌های سلامت معنوی به تعریف این بعد از سلامت پرداخته شده و بحث‌های عمیقی را در این همایش‌ها شاهد بودیم.

ایرانی خواه در پایان با اشاره به سابقه ایران در زمینه پزشکی خاطرنشان کرد: کشورمان سابقه طولانی در زمینه حکیم پروری به جای طبیب پروری داشته است و این مساله می‌طلبد که اکنون هم جامعه پزشکی ایران سعی کند که به جای طبیب پروری، حکیم پروری را در پیش بگیرند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceow8e.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما