يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 45352
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

فرهنگ سازماني در شهرداري قم بايد اصلاح شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: بايد فرهنگ سازماني در شهرداري اصلاح شود تا بتوانيم ثبات تدوين و اجراي بودجه را داشته باشيم.
فرهنگ سازماني در شهرداري قم بايد اصلاح شود
به گزارش قم نیوز، دكتر سقائيان نژاد در دويست و سيزدهمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم ، با اشاره به بحث اصلاح بودجه سال ۹۵شهرداري، اظهار كرد: تا زماني كه فرهنگ سازماني اصلاح نشود مشكل اصلاح بودجه را خواهيم داشت.

شهردار قم گفت: دغدغه‌هايي كه بين ستاد و صف وجود دارد تا زماني كه هماهنگ نشود اين اصلاح نيز خواهد بود؛ به عنوان مثال شهرداري در حال تدوين بودجه سال ۹۶ مي باشد و انتظار داريم كه شهرداران مناطق كه نيازهاي شهروندان را مي‌دانند پيشنهاد ارائه كنند درحالي كه چنين نبوده است.

سقائيان‌نژاد با تاكيد بر اينكه هنوز سياست‌ها و دغدغه‌هاي ما در شهرداري يكسان نيست، تصريح كرد: اين مساله بستري براي اصلاح مكرر بودجه را فراهم مي‌كند.

وي با بيان اينكه در پيشنهادات بودجه‌اي ، تنها دغدغه مديران، سازمان‌هاي مركزي زيرمجموعه بود در حالي كه ما در برخي پروژه‌ها مشكلات فراواني داريم، خاطرنشان كرد: اين در صورتي است شهرداران مناطق بهترين كساني هستند كه نيازهايي كه از دل محلات و مناطق بلند مي‌شود را مي‌توانند مطرح كنند اما هنوز اين مساله برقرار نشده است.

شهردار قم خاطرنشان كرد: در شهرداري اصفهان با شهرداران دعوا داشتيم كه زماني كه مي‌خواستيم يك پروژه را اصلاح كنيم يا به تعويق بيندازيم آن‌ها مقاومت مي‌كردند چراكه شهروندان منتظر هستند و به آن‌ها قول داده شده است.

سقائيان نژاد با تاكيد بر اينكه بايد فرهنگ سازماني در شهرداري اصلاح شود تا بتوانيم ثبات تدوين و اجراي بودجه را داشته باشيم، گفت: بايد دغدغه شهرداران و زيرمجموعه‌هاي شهرداري اصلاح شود تا بتوانيم خدمت بهتري به شهروندان ارائه كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه دغدغه شهرداري و شوراي شهر در زمينه فضاي سبز مشترك است، اظهار كرد: نبايد به سمتي برويم كه تعادل بخشي را از دست بدهيم، سال گذشته ۳۰۰ هكتار به فضاي سبز اضافه كرديم و امسال هم درصدديم ۳۰۰ هكتار اضافه كنيم.

شهردار قم خاطرنشان كرد: تعادل بخشي در پيش‌بيني‌هاي بودجه‌‌اي و خدمات از اهميت بالايي برخوردار است و در اين زمينه بايد ابعاد مختلف را مد نظر داشته باشيم.

سقائيان‌نژاد با تاكيد بر اينكه فضاي سبز جزو دغدغه‌هاي شهرداري است، گفت: در اين زمينه نبايد دچار افراط و تفريط شويم و عدالت را در توزيع‌ها رعايت كنيم.

وي با بيان اينكه بحث مديريت پسماند چند مرحله‌اي است، اظهار كرد: در كشورهاي پيشرفته حتي تا دو هفته يكبار جمع‌آوري زباله صورت مي‌گيرد و اين اقدامات با دستگاه‌هاي پيشرفته در داخل منزل صورت مي‌گيرد.

شهردار قم فرهنگ‌سازي را امري ضروري در حوزه مديريت پسماند دانست و خاطرنشان كرد: فقر فرهنگي در برخي محلات موجب شده حتي با جريمه هم نتوانيم مشكلات اين بخش را برطرف كنيم.

سقائيان‌نژاد بيان كرد: اينكه گفتيم طرح يك شب در ميان جمع آوري زباله به اين خاطر بوده كه اين محدوده جديد الاحداث است و بهتر مي‌توان مباحث فرهنگي را در آن دنبال كرد.

وي با تاكيد بر اهميت زيبايي و نظافت شهري، خاطرنشان كرد: بايد گام به گام در حوزه مديريت پسماند حركت كنيم تا همراه با تقويت فرهنگ شهروندي بتوانيم اقدامات مناسبي را سازماندهي كنيم.

شهردار قم گفت: براي ما خيلي بهتر است كه يك شب كمتر زباله را جمع آوري كنيم اما در عوض به مشكل عدم تميزي شهر برخورد خواهيم كرد.

سقائيان نژاد مهاجرت را يكي از مشكلات حوزه فرهنگ شهروندي قم عنوان و تصريح كرد: در اين بخش بايد برنامه‌هاي فرهنگ شهروندي را تقويت كنيم تا بتوانيم نتيجه خوبي در شهر بگيريم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirpa5.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما