دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 45551
منبع : پایگاه خبری پلیس

"مشاوره معکوس"، پيشگيري هوشمندانه است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامي استان گفت: مشاوره معکوس پيشگيري هوشمندانه است.
"مشاوره معکوس"، پيشگيري هوشمندانه است
به گزارش قم نیوز،  سردار"کاظم مجتبايي"در ديدار حجت الاسلام"تهامي" مدير کل اداره زندان هاي استان قم اظهارداشت:در مواردي که تلاش براي جلوگيري از بزه در جامعه بي نتيجه باشد، مشاوره معکوس به عنوان يک پيشگيري هوشمندانه عمل مي کند.

وي با بيان اينکه در اين نوع مشاوره افرادي که در گذشته راه کج مسير زندگي شان را عوض کرده در کنار کارشناسان، مشاوران و افراد متخصص در امر پيشگيري اجتماعي قرار مي گيرند، تصريح کرد: چون جامعه هدف از نزديک با برخي تجربيات تلخ افراد آشنايي پيدا کرده در ذهن شان براي مسير درست از نادرست تفکيک قائل مي شوند و قطعاً تاثير پذيري در مشاوره معکوس بيشتر است.

فرمانده انتظامي استان تاکيد کرد: تاثيرپذيري در قشر جوان و نوجوان امروز بيشتر بر اساس عينيات، مشاهدات و تجربه است.

وي افزود: امروزه مجموعه سازمان زندان ها بر يک مدار تعيين شده، هدفمند و برنامه ريزي شده قرار دارند و دستگاه قضائي، نيروي انتظامي و سازمان زندان ها با توجه به آسيب هاي خاص خود مسئوليت سنگيني نيز برعهده داشته البته با وجود مديراني کاردان، با درايت و با تجربه در راس اين سازمان ها قابل جبران است.

حجت الاسلام"تهامي"نيز تعاملات هر دو سازمان را بسيار مثبت ارزيابي و از توفيقات مسئولان زندان ها در کشف موادمخدر قبل از ورود به زندان قدرداني و بر آموزش نيروها توسط پليس نيز در اين رابطه تاکيد کرد.

وي همچنين درخواست کرد تا پليس براي انگشت نگاري تخصصي از مجرماني که به زندان وارد مي شوند تدبيري اتخاذ کند .

مدير کل اداره زندان هاي استان قم در پايان با اشاره به انجام فعاليت هاي گسترده فرهنگي در اين سازمان گفت: حفظ موضوعي قرآن کريم، سخنراني هاي مذهبي، برگزاري مسابقات استاني و کشوري در موضوعات مختلف و انجام مشاوره براي زندانيان و خانواده هاي آنها، بخشي از اين فعاليت هاي فرهنگي است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjviex.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما