چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 45820
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله مكارم‌شيرازي مطرح كرد

دولت، فروشندگان و مردم مقصران تعطيلي كارخانه‌ها/اقتصاد مقاومتي به كار جمعي نياز دارد

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: دولت، فروشندگان و مردم مقصران تعطيلي كارخانه‌ها هستند و هر يك از این گروه ها در تعطيلي كارخانه‌ها و حمايت نشدن از توليد داخلي مقصر هستند.
دولت، فروشندگان و مردم مقصران تعطيلي كارخانه‌ها/اقتصاد مقاومتي به كار جمعي نياز دارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: فردی که در انجام وظایف الهی از ملامت ملامت‌کنندگان ترس و واهمه نداشته باشد، در عملش ریایی نباشد و راهی انتخاب کند که رضای خدا در آن است، دارای ایمان کامل است.

وی خاطرنشان کرد: فرد مؤمن در برابر مؤمنان متواضع و در برابر کافران قدرتمند است و جهاد در راه خدا را انجام می‌دهد.

این مرجع تقلید با ذکر مثالی در زمینه سرزنش دیگران برای انجام کار خلاف گفت: فردی در اداره است، همکارانش رشوه می‌گیرند، ولی او دست به سوی رشوه نمی‌برد، آنها می‌گویند آینده خود را تأمین کن، ولی هرگز در برابر سرزنش‌ها تسلیم نمی‌شود.

وی عنوان کرد: مهم است که انسان وظیفه خود را در هر محیطی انجام دهد، باید توجه داشت همرنگ جماعت شدن رسوایی است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: ای افراد با ایمان تصور نکنید اگر از این دین برگردید، آیین خدا زمین می‌ماند، بلکه خدا قومی می‌آورد که دارای صفات پسندیده هستند، خدا آنها را دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به قرار گرفتن انسان بر سر دو راهی، گفت: «دنیا و آخرت» و «شیطان و خدا» از جمله دو راهی‌هایی است که انسان باید انتخاب درست داشته باشد.

وی به تعطیلی کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: باید مقصر را پیدا کرد، یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است،‌ اگر تولید  داخلی راه بیفتد مشکل مهمی نخواهد بود، حتی تحریم‌ها نیز مؤثر نخواهد شد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: برای راه افتادن تولید داخلی باید سه گروه دست به دست یکدیگر دهند. دولت یکی از گروه‌ها است که باید جلوی قاچاق را بگیرد و اجازه ندهد از طریق قاچاق و به صورت رسمی مصنوعات خارجی بازار را پر کند.

وی عنوان کرد: زمانی که بازار از مصنوعات خارجی پر شود، تولیدات داخلی از کار می‌افتد، بنابراین بیکاری، ضرر و زیان ایجاد می‌شود و تحریم‌ها در ما اثر می‌گذارد.

این مرجع تقلید فروشندگان را از دیگر گروه‌های مقصر ذکر کرد و افزود: فروشندگان در بازار باید به سراغ تولیدات خارجی نروند،‌ این سبب می‌شود تولیدکننده نتواند چیزی تولید کند.

وی یادآور شد: سومین گروه مقصر مردم هستند، زیرا به دنبال خرید اجناس خارجی می‌روند، فروشنده اجناس می‌آورد و تولید داخلی تعطیل شده و اقتصاد مقاومتی زمین می‌ماند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد:‌ اگر بخواهیم مملکت روی پای خود از نظر اقتصادی بایستد، به کار جمعی نیاز است. دولت اهتمام بورزد و فروشندگان به سراغ تولید داخل بروند و مردم مشتری تولید داخل باشند، البته تولیدکنندگان باید کیفیت را افزایش دهند و انبوه کمیت مهم نیست، بلکه انبوه کیفیت مهم است.

وی عنوان کرد: با شعار اقتصاد مقاومتی و با برگزاری همایش‌ها کاری درست نمی‌شود، البته خوب است ولی مشکل زمانی حل می‌شود که این سه گره از هم باز شود، در نتیجه دیگر در برابر تهدیدات خارجی نمی‌ترسیم، هر چه می‌خواهند تهدید کنند و گزینه درست کنند. باید در نظر داشت زمانی که روی پای خود بایستیم، مشکلات ما حل می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciuva5.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما