پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 45864
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله مكارم شيرازي مطرح کرد

تبليغات شديد براي منحرف كردن اخلاق و عقايد جوانان/عقلانیت از اصول مسلم مذهب شیعه است

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: امروز تبليغات شديدي براي منحرف كردن اخلاق و عقايد جوانان مي‌شود ولی ما مي‌توانيم با فرهنگ اسلامي در برابر هجوم ضد اخلاقي و اعتقادي دشمن بايستيم.
تبليغات شديد براي منحرف كردن اخلاق و عقايد جوانان/عقلانیت از اصول مسلم مذهب شیعه است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از شیعیان کشور آرژانتین ضمن ابراز خوشبختی از دیدار با شیعیان آرژانتینی اظهار کرد: به سفر مبارکی قدم گذاشته‌اید و امیدوارم با دست پر به وطن بازگردید.

وی با بیان اینکه دنیای امروز از مادی‌گری خسته شده است، گفت:‌ حرکتی مبارک به سوی مذهب شروع شده و در میان مذاهب آنچه می‌تواند روح تشنه مردم دنیا را سیراب کند، اسلام است و در میان مذاهب اسلامی مذهب شیعه از این ظرفیت برخوردار است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عقلانیت یکی از اصول مسلم مذهب شیعه است، باب اول کتاب کافی روی عقلانیت بحث شده و دنیا طالب مذهبی است که بر اساس عقلانیت استوار باشد، به همین دلیل حرکت به سوی مذهب شیعه در دنیا زیاد است.

وی با اشاره به زیارت اربعین گفت: مردم مذاهب مختلف در روز اربعین برای راهپیمایی و زیارت عظیم در کربلا جمع می‌شوند، این برنامه به عالم تشیع اختصاص دارد و در هیچ مذهب و مسلکی این برنامه و اجتماع وجود ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: حدود 20 میلیون نفر در این مراسم حضور دارند و امنیت کامل حکمفرما است، این امر نشان می‌دهد تعلیمات مذهب آنچنان قوی است که افرادی با این جمعیت را با کمال سعادت اداره کند.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم اسلام و تشیع را با عمل به دنیا نشان دهیم یادآور شد: شاید شنیده باشید اسلام در جنوب شرقی آسیا، اندونزی و کشورهای آن منطقه نفوذ کرده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نفوذ اسلام در آن منطقه از طریق لشکرکشی نظامی و ارسال مبلغان و امثال این موارد نبوده، بلکه عده‌ای به عنوان تجارت به آن منطقه رفته‌‌اند و اسلام را در زمینه تجارت و کسب و کار رعایت کرده و با مشتری به خوبی همراه محبت و ادب رفتار می‌کردند.

وی با بیان اینکه زمانی که از مردم سؤال می‌کردند این برنامه و تصمیمات را از کجا دریافت کردید، بیان می‌کردند از اسلام و مذهب شیعه است، گفت:‌ آنها بیان می‌کردند ما افتخار می‌کنیم تابع مذهبی شویم که چنین آموزه‌هایی دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد:‌ با عمل می‌توان بهترین مبلغ اسلام بود، سعی کنید در آرژانتین با مذاهب دیگر با محبت رفتار کنید و به مقدسات آنها احترام بگذارید و برای آنها شخصیت قائل شوید تا بدانند تربیت یافتگان اسلام دارای چه اخلاقی هستند.

وی با اشاره به داستان نحوه رفتار فرد یهودی با پیامبر اکرم(ص) و نوع برخورد پیامبر اکرم(ص)، گفت: مرد یهودی هر روز خاکستر داغ بر سر پیامبر  اکرم(ص) می‌ریخت، روزی پیامبر دید که مرد یهودی نیست، سؤال کرد چرا نیامده بیان کردند در بستر بیماری است و ایشان به عیادت مرد یهودی رفت.

این مرجع تقلید یادآور شد: مرد یهودی تعجب کرد و شرمنده شد، پیامبر اکرم(ص) فرمودند برنامه دین من اینگونه است تعلیمات من اینگونه نیست که بدی را با بدی پاسخ دهم، بلکه بدی را باید با خوبی پاسخ داد، مرد یهودی در پاسخ گفت من افتخار می‌کنم در دین و مذهبی وارد شوم که برنامه آن چنین است.

وی عنوان کرد: شاید بسیاری از مسلمانان امروز از نوادگان او باشند و یک قدم مثبت برداشتن ممکن است قبیله‌ای را مسلمان کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید نسبت به وضعیت جوانان اهمیت دهید، امروز تبلیغات شدیدی برای منحرف کردن اخلاق و عقاید جوانان می‌شود ولی ما می‌توانیم با فرهنگ اسلامی در برابر هجوم ضد اخلاقی و اعتقادی دشمن بایستیم.

وی  یادآور شد: همه شما باید مبلغان اسلام در آرژانتین باشید و امیدوارم روزی فرارسد که اسلام سراسر این کشور را فرا گیرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از سیاستمداران آمریکایی بیان کرده بود باید منتظر روزی باشیم که مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgt79t.ak9n34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما