چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 45824
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

صدور گواهي ايمني براي واحدهاي صنفي گام مهمي در ارتقاي ايمني است

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم گفت: عملياتي شدن مصوبه صدور گواهي ايمني براي واحدهاي صنفي كه ۲.۵ سال پيش به تصويب شوراي اسلامي شهر قم رسيده كه اميدواريم اين مصوبه به زودي عملياتي شود.
صدور گواهي ايمني براي واحدهاي صنفي گام مهمي در ارتقاي ايمني است
به گزارش قم نیوز،  عباس ذاكريان در حاشيه برگزاري كميسيون خدمات شهري و امور زائران شوراي اسلامي شهر قم در بازار تيمچه فرش قم با اشاره به بناي قديمي اين تيمچه و با بيان اين كه اين مكان يكي از قطب هاي اقتصادي فرش در دنياست، گفت: كميسيون خدمات شهري و امور زائران شوراي اسلامي شهر قم با حضور نمايندگان دستگاه هاي گوناگون قم در اين مكان برگزار شد و موضوع ارتقاي ايمني بازار، تيمچه و مجتمع هاي تجاري قم در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم اضافه كرد: در اين جلسه مقرر شد تا كميته اي فني و كارشناسي تشكيل شود تا راه هاي ارتقاي ايمني اين اماكن تجاري پيش بيني و دستور اقدام براي آن نوشته و عملياتي شود.

ذاكريان خاطرنشان كرد: مهم ترين تصميم، بحث عملياتي شدن مصوبه صدور گواهي ايمني براي واحدهاي صنفي است كه ۲.۵ سال پيش به تصويب شوراي اسلامي شهر قم رسيده بود كه اميدواريم اين مصوبه عملياتي شود كه گام موثر و مهمي در ارتقاي سطح ايمني واحدهاي صنفي خواهد بود.

وي اظهار كرد: بر اساس آمارها، ۴۰ درصد آتش سوزي هاي سطح شهر مربوط به واحدهاي صنفي است كه به طور حتم بايد در اين زمينه بايد تدبيرهاي لازم انديشيده شود.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم بيان كرد: موضوع ديگر در اين جلسه، مساله تدوين اطلس آسيب شناسي شهر قم به لحاظ حريق بود كه در اين اطلس واحدهاي صنفي به سه دسته كم خطر، ميان خطر و پرخطر تقسيم مي شوند و اولويت اجراي مساله ايمني بر روي واحدهاي پرخطر است كه در دستور كار فوري قرار مي گيرند.

ذاكريان با تاكيد بر مساله آموزش، اطلاع رساني و فرهنگ سازي در مساله ايمني، گفت: در مساله آموزش از راهكارهاي تشويقي براي اصناف استفاده مي كنيم تا سطح ايمني واحد خود را بالا ببرند و نيز استفاده از ظرفيت هاي قانوني براي تعداد اندكي از واحدهاي صنفي كه در ايمني واحد خود به ضوابط عمل نمي كنند كه متاسفانه با بي احتياطي هم واحد خودشان و هم ساير واحدهاي صنفي را با خطر روبرو مي كنند و هم ايمني شهر و شهروندان را به خطر مي اندازند.

وي با اعلام آمادگي شهرداري براي آموزش رايگان در زمينه ايمني، خاطرنشان كرد: با كمك همه دستگاه هاي مرتبط هزينه هايي كه پس از وقوع يك حادثه مي شود، بنا داريم كه بخشي از اين هزينه را قبل از وقوع حادثه براي ايمني اختصاص دهيم.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم بر لزوم توجه به ايمني در ساختمان ها و مجتمع هاي مسكوني تاكيد و اعلام كرد: آموزش مسائل ايمني به صورت رايگان به متقاضيان ارائه مي شود.

ذاكريان هم چنين با اشاره به حادثه دلخراش ريزش ساختمان پلاسكو در تهران، گفت: اين حادثه زنگ خطري بود براي همه مسئولان براي اين كه مساله ايمني را جدي بگيرند و بدانند كه اين گونه حادثه ها در كمين همه ساختمان هاي شهر به ويژه ساختمان هاي قديمي وجود دارد، از اين رو در راستاي پيشگيري از وقوع رويدادهاي ناگوار گام بردارند.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc04q0.2bqpi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما