پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 45855
منبع : خبرگزاری فارس

اطلس آسیب‌شناسی شهر قم در برابر حریق تدوین می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اطلس آسیب شناسی شهر قم در برابر حریق تدوین می‌شود گفت: براساس این اطلس واحدها از نظر خطرسازی تقسیم بندی می‌شوند تا برای واحدهای پرخطر برنامه ریزی فوری داشته باشیم.
اطلس آسیب‌شناسی شهر قم در برابر حریق تدوین می‌شود
به گزارش قم نیور، عباس ذاکریان با تاکید بر اینکه حادثه پلاسکو زنگ خطری برای تمام مسوولان کشور بود اظهار کرد: مسوولان باید موارد ایمنی را جدی بگیرند و در این زمینه سهل انگاری نداشته باشند.

وی با اشاره به جزئیات حادثه پلاسکو، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از آتش‌نشانان در این حادثه گفت: اینگونه حوادث در کمین تمام ساختمان‌های شهر خصوصاً ساختمان‌های فرسوده و قدیمی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدند گواهی ایمنی اصناف در شهر گفت: 40 درصد از آتش سوزی‌های سطح شهر مربوط به واحدهای صنفی است که باید در این زمینه تدبیر شود.

وی با بیان اینکه اطلس آسیب شناسی شهر قم در برابر حریق تدوین می‌شود خاطرنشان کرد: براساس این اطلس واحدها از نظر خطرسازی تقسیم بندی می‌شوند تا برای واحدهای پرخطر برنامه ریزی فوری داشته باشیم.

ذاکریان آموزش اصناف را امری ضروری خواند و تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی در این زمینه برنامه‌های مختلفی دارد که اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد با واحدهای صنفی که موارد ایمنی را رعایت‌ نمی‌کنند اضافه کرد: پس از این مورد بحث برخورد است که در ادامه اگر واحدهای صنفی همکاری لازم را نداشته باشند این بخش را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه اصناف باید حداقل‌های ایمنی را رعایت کنند گفت: با دقت در این مورد کمترین هزینه به آن‌ها تحمیل شود.

وی با اشاره به هزینه‌هایی که پس از وقوع حوادث به دستگاه‌های مختلف کشور وارد می‌شود افزود: بهتر است اکثر دستگاه‌ها به جای اینکه پس از وقوع حادثه هزینه‌های زیادی متقبل شوند درصدی از آن را قبل از وقوع حادثه برای جلوگیری از حادثه هزینه کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgn79t.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما