دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 46008
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

اخطار به واحدهاي صنفي متخلف در زمينه تخريب فضاي سبز

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم گفت: در يك سال اخير ۴۱۵ اخطار به واحدهاي متخلف در زمينه فضاي سبز داده شده است.
اخطار به واحدهاي صنفي متخلف در زمينه تخريب فضاي سبز
به گزارش قم نیوز، پيام جواديان با اشاره به تشكيل پليس فضاي سبز براي نخستين بار در شهر قم، اظهار كرد: اين كار مي‌تواند تحولي در امر حراست از درختان ايجاد كند.

وي با بيان اينكه به كارگيري چهار نيرو در پليس فضاي سبز براي سال آينده پيش‌بيني شده است، اضافه كرد: در مرحله بعدي هم اين عدد را به هشت نفر مي‌رسانيم كه در هر منطقه پليس فضاي سبز داشته باشيم.

جواديان با تاكيد بر اينكه در يكسال اخير خسارت‌ به درختان كمتر شده است، گفت: در گذشته كسبه به راحتي به بريدن شاخه‌هايي كه جلوي تابلوشان بود اقدام مي‌كردند كه در يك سال گذشته حدود ۴۱۵ اخطار در اين مورد داده شد.

وي با بيان اينكه دامنه حساسيت سازمان در زمينه فضاي سبز بالا است و تا بتوانيم اين جرائم را به صفر برسانيم، تأكيد كرد: پليس فضاي سبز فقط به گشت‌زني در شهر نمي‌پردازد بلكه در بوستان‌ها هم نظارت‌هايي دارد؛ اگر حركت‌هاي خلاف اخلاقي صورت گيرد يا خسارتي به درخت در بوستان ايجاد شود، پليس فضاي سبز سريع گزارش مي‌كند.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با اشاره به فعاليت‌هاي پليس فضاي سبز در شهر قم، گفت: مواردي مانند آب‌افتادگي داخل معابر، اهمال پيمانكاران نگهداري فضاي سبز يا تصادف‌هايي كه در بوستان‌ها اتفاق مي‌افتد هم از جمله موضوع‌هايي است كه پليس فضاي سبز به آن رسيدگي مي‌كند.

جواديان افزود: پليس‌هاي فضاي سبز لباس خاصي دارند كه با آرم سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم شناخته مي‌شوند و با موتورسيكلت به گشت‌زني مشغول هستند كه همين موضوع بازدارنده است.

وي گفت: قصد ما اين است كه خسارت به فضاي سبز و درختان را كه در شهر قم بسيار هم بالاست به حداقل برسانيم و دنبال اين هستيم كه شهروندان را با ارزش يك درخت در شهر قم آشنا كنيم و از طريق اقدام‌هايي مانند پليس فضاي سبز در كنار ترويج فرهنگ شهروندي در اين زمينه، حراست از فضاي سبز را به فرهنگ رايج ميان شهروندان تبديل كنيم.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم اظهار كرد: نكته جالب توجه اين است كه پليس فضاي سبز با نيروهاي پيشگيري و رفع تخلف‌هاي شهري مرتبط هستند كه در مواقعي كه لازم باشد اين نيروها هم به كمك پليس فضاي سبز خواهند آمد.

جواديان گفت: گزارش‌هايي كه از سامانه ۱۳۷ شهرداري درباره خسارت به درختان مي‌رسد هم بلافاصله به پليس فضاي سبز ارجاع داده مي‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch6vnk.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما