پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 46088

بازگشت کتاب به کتابخانه بعد از 100 سال

قم نيوز : قم نیوز: یکی از ساکنان شهر سانفرانسیسکو سال 1917 میلادی کتابی را از کتابخانه مرکزی شهر قرض گرفته بود و هم‌اکنون نوه او کتاب را به کتابخانه برگردانده است.
بازگشت کتاب به کتابخانه بعد از 100 سال
به گزارش قم نیوز، کتابی حاوی چند داستان کوتاه با نام «چهل دقیقه دیرتر» که ۱۰۰ سال قبل توسط فردی از کتابخانه سانفرانسیسکو قرض گرفته شده بود به این مرکز بازگردانده شد.

رسانه‌های محلی اعلام کردند یکی از ساکنان این شهر به نام «وب جانسون» روز گذشته این کتاب را پس از ۱۰۰ سال به کتابخانه مرکزی سانفرانسیسکو برگرداند و پس از اندکی بررسی قرار بر آن شد که از او جریمه گرفته نشود.


آقای جانسون توضیح داد مادربزرگ او در سال ۱۹۱۷ میلادی کتاب مذکور را از شعبه فیلمور همین کتابخانه دریافت کرده است. او یک هفته پیش از آنکه تاریخ بازگشت کتاب فرا برسید مجبور می‌شود برای همیشه از سانفرانسیسکو برود و هرگز به این کتابخانه دسترسی نداشته است تا کتاب را به آنها برگرداند.

این کتاب در سال ۱۹۰۹ میلادی توسط «هاپکینسون اسمیت» نوشته شده است و آقای جانسون آن را سال ۱۹۹۶ میلادی در یک کشتی بخار قدیمی که ارثیه خانوادگی آنها بود پیدا کرده است. او در تمام این سال‌ها تصور می‌کرد کتابخانه تمایلی به دریافت مجدد این کتابخانه قدیمی ندارد و این اواخر که متوجه شد طرح بخشودگی جریمه برای تمام کتاب‌هایی که با تاخیر باز گردانده می‌شوند عملی شده است، تصمیم گرفت کتاب را برگرداند.

«لوئیس هرِرا» مدیر کتابخانه مرکزی سانفرانسیسکو اعلام کرد از این اتفاق بسیار خوشحال است و بازگشت کتاب مذکور پس از ۱۰۰ سال را در تاریخ فعالیت‌های این کتابخانه ثبت می‌کند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcfcxdj.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما