چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 46110
منبع : خبرگزاری پلیس

ضرورت مشاوره پيش از ازدواج احساس مي شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با بيان اينکه ضرورت الزامي شدن تاييديه مشاور براي ازدواج زوج هاي جوان احساس مي شود، گفت: برگزاري جلسات مشاوره اي و آموزشي براي افراد در آستانه ازدواج، موجب کاهش آمار طلاق در جامعه مي شود.
ضرورت مشاوره پيش از ازدواج احساس مي شود
به گزارش قم نیوز، سرهنگ "احمد صادقي"  ضمن تاکيد بر ضرورت تقويت روابط اجتماعي موثر و مطلوب روابط عاطفي و صميمي ميان اعضاي خانواده اظهارداشت: امروزه سبک زندگي مردم نسبت به گذشته متفاوت شده که اين امر موجب تغيير رفتار بسياري از فرزندان در محيط خانواده و اجتماع شده است.

وي با بيان اينکه والدين بايد دلسوزانه، مشفقانه و با رويکرد ارشادي بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند، عنوان داشت: تربيت صحيح فرزندان در سنين نوجواني و جواني و مقابله با آسيب ها و تهديداتي که بخصوص در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي متوجه آن هاست، زمينه ساز زندگي موفق آن ها در آينده بوده و احتمال طلاق شان در زندگي مشترک را کاهش مي دهد.

سرهنگ صادقي سپس به موضوع طلاق به عنوان يکي از مشکلات امروز جامعه اشاره کرد و گفت: بحث طلاق در زمينه مطالعات اجتماعي، بيشتر به آموزش خانواده ها ارتباط دارد که بايد با برگزاري کلاس هاي آموزشي، والدين را با نحوه تربيت صحيح فرزندان به خصوص در سنين قبل از ازدواج، آشنا کرد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم در ادامه بر حضور مشاوران توانمند در دبيرستان ها تاکيد و بيان کرد: دانش آموزان با بهره مندي از اين جلسات مشاوره اي و آگاهي از تهديدات و آسيب هاي مختلف اجتماعي، براي ورود به محيط دانشگاه و تشکيل زندگي مشترک، آمادگي بهتر و بيشتري خواهند داشت.

سرهنگ صادقي مشاوره و آموزش زوجين در آستانه ازدواج را در کاهش آمار طلاق بسيار تأثيرگذار دانست و افزود: زوج هاي جوان به کمک اين جلسات آموزشي و مشاوره اي، شيوه صحيح زندگي مشترک را فرامي گيرند.

وي با بيان اينکه ضرورت الزامي شدن تاييديه مشاور براي ازدواج زوج هاي جوان احساس مي شود، خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با بهره گيري از مشاوران مجرب، آمادگي ارائه خدمات در اين زمينه به جوانان را داراست.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم با اشاره به اينکه سالانه حدود 15 هزار پرونده مشاوره به مرکز مشاوره آرامش اين معاونت ارجاع داده مي شود، تصريح کرد: اغلب اين پرونده ها، موضوع خانوادگي و طلاق دارند که بحمدالله اين مرکز در مصالحه پرونده هاي زوجين، رتبه برتر کشوري را دارد.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbg8ba.rhb08piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما