جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 45880
منبع : خبرگزاری پلیس

نگاه سيستمي و روحيه مطالبه گري، دو عامل موثر در حوزه پيشگيري از وقوع جرم

قم نيوز : قم نیوز: معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان گفت: نگاه سيستمي و روحيه مطالبه گري، دو عامل موثر در حوزه پيشگيري از وقوع جرم است.
نگاه سيستمي و روحيه مطالبه گري، دو عامل موثر در حوزه پيشگيري از وقوع جرم
به گزارش قم نیوز،  نشست علمي تخصصي بررسي علل افزايش سرقت داخل و قطعات خودرو با حضور معاونان عمليات و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم و همچنين روساي پليس پيشگيري و آگاهي اين فرماندهي و رئيس اداره وضعي امنيتي پيشگيري از وقوع جرم دادگستري قم و تني چند از اساتيد دانشگاه در سالن جلسات معاونت عمليات پليس قم برگزار شد.

سرهنگ صياد درويشي در سخناني مشارکت و مسئوليت پذيري سازمان ها و ارگان هاي دخيل در امر پيشگيري از وقوع جرم را خواستار و بر احياي بافت هاي فرسوده استان که قابليت گشت زني پليس نداشته و موجب افزايش وقوع جرايم است، تاکيد کرد.

وي ضمن تاکيد بر لزوم برخورد جدي انتظامي و قضائي با سارقان، ادامه داد: اگر ما مي خواهيم در حوزه پيشگيري توفيقي داشته باشيم بايد يک نگاه سيستمي به اين حوزه داشته و روحيه مطالبه گري نيز از همه نهادهاي مسئول وجود داشته باشد.

سرهنگ احمد صادقي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم نيز پيشگيري از وقوع جرم را مقدم بر اصلاح دانست و تصريح کرد:با توجه به اينکه پليس قم يک رويکرد سيستمي و کلي رو در حوزه امنيت دنبال مي کند براي افزايش امنيت رواني مردم در بحث کنترل مجرمين و برخورد با ناهنجاري ها و پيشگيري از هرگونه جرائم بويژه سرقت تمرکز ويژه اي داريم.

در اين نشست سعيد کاوياني رئيس اداره وضعي امنيتي پيشگيري از وقوع جرم دادگستري قم با ذکر حديثي از امام صادق (ع) اظهار داشت: ثواب يک روز نگهباني در راه خدا برابر با هفتاد سال عبادت است.

وي اولين بعد پيشگيري از وقوع سرقت را پيشگيري توسعه مدار عنوان کرد و افزود: ناوگان تاکسيراني قم با بيش از 1700 خودرو در سطح شهر در حال تردد هستند و مي توان از ظرفيت عظيم اين ناوگان در مشارکت اطلاع رساني و گزارش وقوع جرايم به ويژه سرقت قطعات و داخل خودرو ها بهره جست .
 
وي همچنين وجود 420 پايگاه بسيج مقاومت در نقاط مختلف شهر قم ظرفيت عظيم ديگري دانست که مي تواند در امر پيشگيري از وقوع جرايم مثمر ثمر واقع شود و اين پايگاه آمادگي خود را براي همکاري در اين زمينه اعلام کرده اند.

کاوياني نقش رسانه ها بخصوص صداوسيما را در اطلاع رساني و آموزش همگاني و جلب مشارکت هاي مردمي در حوزه پيشگيري بي بديل دانست و بر ضرورت بهره گيري از اين پتانسيل تاکيد کرد.

رئيس اداره وضعي امنيتي پيشگيري از وقوع جرم دادگستري قم با اشاره بر لزوم استفاده از روش هاي نوين، جذاب و تاثيرگذار در حوزه پيشگيري، ارسال پيامک ‌از طريق مخابرات استان را يکي از اين روش ها دانست و بر ارتقاء مستمر محتواي آموزشي پيام ها تاکيد کرد.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdce7v8e.jh8nvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما