پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 46269
عضو شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد:

کاهش سهم بودجه جاری از بودجه شهرداری

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم خواستار کاهش سهم بودجه جاری از بودجه سالانه شهرداری قم شد.
کاهش سهم بودجه جاری از بودجه شهرداری
به گزارش قم نیوز، محسن عابدینی‌پور با بیان اینکه سهم بودجه جاری از بودجه سال آینده شهرداری قم ۳۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است،‌ گفت: در لایحه بودجه، رقم کل پیش‌بینی شده ۲هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه سهم بودجه جاری از بودجه‌های شهرداری قم باید به حدود ۲۰ درصد برسد، ادامه داد: این میزان باید به صورت واقعی برای بودجه‌های شهرداری در نظر گرفته شود، به این معنا که سهم ۲۰ درصدی از عملکرد مالی منابع مالی شهرداری به دست آید و نه پیش‌بینی‌ها، چرا که در عمل بودجه‌های عمرانی به صورت کامل هزینه نمی‌شود، اما بودجه‌های جاری به صورت کامل پرداخت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اگر سهم بودجه جاری از بودجه‌های شهرداری به بیش از ۲۰ درصد برسد،‌ در واقع از جیب مردم هزینه‌های اضافی پرداخت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت نیز در تعیین سهم بودجه جاری از کل بودجه سالانه خود با اشکال مواجه است، ادامه داد: بر همین اساس بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی عمرانی سال ۹۵ محقق نشد و بسیاری از بودجه‌های عمرانی استانی به صورت غیرمستقیم صرف امور جاری شد.

عابدینی‌پور اظهار کرد: امیدواریم شهرداری قم عکس دولت عمل کند و با توجه به نیازهای شهر، سهم بودجه‌های جاری را کاهش دهد تا بتواند با توجه به محدودیت منابع، استفاده مناسب‌تری از منابع ببرد.

وی گفت: امیدواریم شهر قم را در حد شهری در تراز بین‌الملل و در شأن پایتخت جهان تشیع بسازیم تا به الگویی برای سایر شهرها به ویژه شهرهای مذهبی تبدیل شود.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcgyx9t.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما