پنجشنبه ۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 467
در پی حضور چند هفته‌ای جمعی از اساتید الهیات مسیحی دانشگاه پادربورن در قم انجام شد:

دانش آموختگان حوزه علمیه، الهیات مسیحی را بررسی کردند

قم نيوز : پروفسور فون اشتوش صبح امروز در کلاس الهیات نظام‌مند مسیحی که در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار می‌شد گفت: همه انسان‌ها در لحظه مرگ، با عشق الهی به صورت تجسمی انسانی روبه‌رو می‌شوند. ما این تجسم را مسیح می‌دانیم ولی ممکن است شما شیعیان آن را «مهدی» بنامید و این در اصل موضوع خللی ایجاد نمی‌کند.
پروفسور کلاوس فون اشتوش، استاد الهیات مسیحی دانشگاه پادربورن ـ آلمان
پروفسور کلاوس فون اشتوش، استاد الهیات مسیحی دانشگاه پادربورن ـ آلمان
پروفسور کلاوس فون اشتوش از اساتید برجسته الهیات کاتولیک مسیحی در دانشگاه پادربورن آلمان، صبح امروز در کلاس الهیات نظام‌مند مسیحی که با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه ادیان و مذاهب برگذار می‌شد، به تبیین موضوع حیات پس از مرگ از دیدگاه الهیات لیبرال مسیحی پرداخت.

در دومین هفته برگزاری این کلاس که با حضور جمعی از دانش‌آموختگان حوزه علمیه قم و دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شد، موضوعاتی نظیر مفهوم گناه نخستین، تئوری کفاره، نقش مسیح به عنوان پل وجودی میان وجود مطلق و وجود محدود، مفهوم گناه، آزادی اراده انسان، رابطه قوانین طبیعی و معجزه و دیگر مسائل اصلی الهیات مسیحی بحث و گفت‌و‌گو شد.

در این کلاس که برخی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه ادیان نیز در آن شرکت می‌کنند، بخشی از زمان نیز به بحث و گفت‌و‌گو پیرامون موضوعات مطرح شده از نگاه اسلام و مسیحیت اختصاص داده شده است و حاضرین در جلسه جضوری فعال در بحث و تبادل نظر دارند.

گفتنی است،‌ پروفسور فون اشتوش بعد از ظهرها نیز به مدت دو هفته کلاسی با عنوان الهیات تطبیقی در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌کند. این نشست‌ها در پی سفر سال گذشته جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب به کشور آلمان ترتیب داده شده است و تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان مرکز تخصصی بررسی ادیان و مذاهب در حوزه علمیه قم زیر نظر حجت الاسلام و المسلمین نواب، فعالیت می‌کند و در سال‌های اخیر به بستری برای تبادل اندیشه و نظر میان اساتید و دانش آموختگان حوزه علمیه قم و متفکرین سایر ادیان و مذاهب تبدیل شده است.

انتهای پیام / 101
https://qomnews.ir/vdcak0ny149ni.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما