چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 47079
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار قم:

رفع مشکل بافت‌های فرسوده نیازمند مدیریت یکپارچه است/ احداث شهربازی بزرگ شهر در بوستان غدیر

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با تاکید بر ضرورت حمایت ملی از نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: بافت‌های فرسوده مدیریت واحد ندارد و به دنبال این هستیم که مدیریت واحدی در این بخش ایجاد کرده و نواقص را برطرف کنیم.
رفع مشکل بافت‌های فرسوده نیازمند مدیریت یکپارچه است/ احداث شهربازی بزرگ شهر در بوستان غدیر
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی سقائیان نژاد صبح امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه شهرداری چالش‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: یکی از مشکلات بدهی‌های شهرداری بود که سالیانه 450 میلیارد تومان به آن بدهی تعلق می‌گرفت.

وی با بیان اینکه نزدیک به 900 میلیارد تومان از این بدهی‌ها با بانک‌ها تهاتر شد خاطرنشان کرد: با حمایت‌هایی که نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی انجام داد نیز توانستیم 700 میلیارد از بدهی دولت به شهرداری را تخصیص بگیریم و بخشی از حساب‌های خود با ارگان‌های دولتی را تسویه کنیم.

شهردار قم با بیان اینکه با پیگیری‌ها ضمن تخصیص این بدهی، تبدیل به اسناد خزانه‌ای شد گفت: البته حمایت‌های استانی نیز توامان همراه این مساله شد که توانستیم تخصیص این بدهی‌ها را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز شهرداری پس‌انداز 700 میلیاردی در اختیار دارد و می‌تواند بسیاری از معضلات خود را با آن رفع کند گفت: این مساله امید را در ما برای حرکت جدی در آینده زنده می‌کند.

شهردار قم یکی از مشکلات شهرداری را نداشتن نقشه راه دانست و تصریح کرد: با حمایت نخبگان شهر توانستیم نخستین برنامه پنج ساله شهرداری را به شورا ارائه بدهیم و بودجه سال 96 نیز براساس این برنامه تدوین و به شورا ارائه و تصویب شد.

وی با بیان اینکه برنامه قم 1400 حرکت پایداری در شهرداری را رقم می‌زند، تصریح کرد: براساس همین برنامه طی سال‌های آینده بسیاری از مشکلات و کمبودهای قم را برطرف خواهیم کرد تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به مردم ارائه کنیم.

شهردار قم چالش سوم شهرداری را پروژه‌های نیمه کاره دانست و افزود: عمده پروژه‌های نیمه کاره به اتمام رسیده و تنها چند پروژه در مراحل نهایی است که به زودی تکمیل می‌شود.

وی گفت: پایان سال گذشته بسیاری از پروژه‌ها را به بهره‌برداری رساندیم که از آن جمله پروژه تقاطع مقداد، فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی، روگذر تقاطع 15 خرداد، روگذر تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم و... بود.

سقائیان‌نژاد به اقدامات شهرداری در حوزه زیست محیطی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 330 هکتار به فضای سبز شهر اضافه شده و 450 هزار اصله درخت کاشته شده که امکان جدیدی برای شهر قم ایجاد می‌کند.

وی افزودن 90 ست جدید بازی و ست‌های تندرستی به بوستان‌ها خبر داد و افزود: اقدامات گسترده‌ای نیز در راستای ایمن سازی بوستان‌ها و آبنماها صورت گرفته و امروز عمده فضاهای شهری ما ایمن شده است.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: بسیاری از بوستان‌ها و آب‌نماهای شهر قم ایمن نبود که می‌توانست برای مردم بسیار خطرساز باشد اما با پروژه‌ای که تعریف شد ضمن تامین استانداردهای روشنایی توانستیم بخش عمده مشکلات تاسیسات برقی بوستان‌ها و آبنماها را برطرف کنیم.

شهردار قم با اشاره به آمادگی شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی جدید گفت: بودجه سال 96 شهرداری بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان است که 64 درصد افزایش نسبت به سال 94 داشته و هزار و 800 میلیارد تومان از این بودجه عمرانی است.

وی گفت: از نظر بودجه عمرانی 2.5 برابر سال گذشته بودجه عمرانی داریم که این نشان می‌دهد که باید ظرفیت‌سازی قوی را در شهر قم داشته باشیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به وضعیت تکمیل رینگ‌های ترافیکی شهر قم تصریح کرد: بلوار آیت‌الله بروجردی در دو فاز به بهره‌برداری رسیده و فاز سوم نیز قبل از خرداد افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بلوار آیت‌الله بروجردی رینگ سوم ترافیکی شهر را تکمیل می‌کند خاطرنشان کرد: در میدان ولیعصر و شهرک قدس نیازمند احداث تقاطع هستیم که به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

شهردار قم با بیان اینکه 14 مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی به زودی کلنگ‌زنی می‌شود افزود: برای اینکه بتوانیم از نظر ماندگاری توریست مذهبی شرایط خوبی پیدا کنیم پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است و باغ پرندگان در فاز اول و دوم آماده شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی از احداث دریاچه مصنوعی در بوستان غدیر خبر داد و گفت: آبریزهای بالادست و پردیسان به این دریاچه هدایت خواهد شد که فضای متبوع تفریحی و گردشگری را برای مردم فراهم می‌کند.

شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداری برای اجرای شهربازی بزرگ شهر در بوستان غدیر افزود: در حوزه مدیریت پسماند نیز برنامه داریم که دستگاه هاضم خریداری شده و بتوانیم مشکلات دفن را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری تصریح کرد: در ایام نوروز چند بوستان به کمپ زائر تبدیل شده بود که بوستان‌های فدک، غدیر و امام رضا از آن جمله است و با این اقدام توانستیم برپایی چادر در معابر شهری را مدیریت کنیم.

سقائیان‌نژاد یکی از چالش‌های جدی شهرداری در سال 95 را بحث درآمد دانست و افزود: اکثر شهرداری‌های کشور در سال 95 در پرداخت حقوق کارکنان نیز با مشکل مواجه بودند اما با همت مجموعه مدیریت شهری توانستیم بودجه 95 را بیش از 101 درصد محقق کنیم.

وی به تصویب کلیات چارت تشکیلاتی شهرداری اشاره کرد و گفت: مشکل تشکیلاتی شهرداری رفع شده و بر محور برنامه قم 1400 حرکت جدی برای رفع نیازمندی‌های شهر قم حرکت خواهیم کرد.

شهردار قم گفت: برای خط اول و دوم مترو نیز 500 میلیون یورو فاینانس پیش‌بینی شده که به احتمال قوی امسال اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت‌های شهرداری از توسعه مساجد گفت: اگر دو سوم از هزینه احداث مساجد آورده مردم باشد باقی هزینه‌ها را شهرداری تأمین می‌کند.

سقائیان‌نژاد به توسعه فرهنگ نماز در شهر قم تصریح کرد: در حال ایجاد مراکزی در شهر هستیم تا در سه نوبت اذان از آن‌ها پخش شود.

وی با اشاره به اختصاص دو ردیف بودجه در سال 96 برای نظافت و تقویت ظاهر مساجد و کانون‌های فرهنگی افزود: سعی داریم فضایی شایسته نمازگذاران در مساجد ایجاد کنیم که در این بخش نیز پنج میلیارد تومان اختصاص یافته است.

شهردار قم با تاکید بر ضرورت حمایت ملی از نوسازی بافت‌های فرسوده تصریح کرد: بافت‌های فرسوده مدیریت واحد ندارد و به دنبال این هستیم که مدیریت واحدی در این بخش ایجاد کرده و نواقص را برطرف کنیم.

وی گفت: نزدیک به هزار و 700 هکتار بافت فرسوده در قم داریم و بسیاری از مراکز پژوهشی حوزوی نیز در همین مکان‌ها واقع شده و نیاز است اقدامی جدی در این محدوده‌ها صورت گیرد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در بلوار پیامبر اعظم جای مراکز پژوهشی حوزوی خالی است گفت: ما در این بخش نیازمند حمایت مراکز حوزوی هستیم.

وی با اشاره به وضعیت فرودگاه قم بیان کرد: فرودگاه قم ظرفیتی بسیار خوب است چراکه در کنار آن راه‌آهن وجود دارد و می‌تواند امکانی ویژه را برای حمل و نقل بار در مرکز کشور فراهم کرد.

شهردار قم گفت: در کنار این مساله بحث گردشگری نیز با احداث فرودگاه در قم توسعه بیشتری خواهد داشت و می‌توانیم با جذب گردشگری وضعیت شهر و اقتصاد آن را متحول کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهر قم در شاهراه مواصلاتی مرکز کشور و چهارراه ترانزیتی نزدیک پایتخت قرار گرفته که با دید حمل و نقل بار فرودگاه می‌تواند استعدادی بالقوه را برای شهر فراهم کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgyz9t.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما