چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 38651
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

احداث ۵ طبقه پاركينگ با ظرفيت ۳ هزار خودرو در پروژه شهيد كاظمي

قم نيوز : قم نیوز: غلامرضا جانقربان سرپرست امور شهرسازي و معماري شهرداري قم گفت: پاركينگ پروژه شهيد كاظمي در ۵ طبقه و با ظرفيت ۳ هزار خودرو احداث مي شود.
احداث ۵ طبقه پاركينگ با ظرفيت ۳ هزار خودرو در پروژه شهيد كاظمي
به گزارش قم نیوز، غلامرضا جانقربان سرپرست امور شهرسازي و معماري شهرداري قم گفت: در حال صدور پروانه و طي كردن مراحل قانوني براي احداث پاركينگ پروژه شهيد كاظمي در حد فاصل خيابان شهداء و مصلي هستيم كه در اين پروژه ۵ طبقه پاركينگ عمومي با ظرفيت بيش از ۳ هزار خودرو در نظر گرفته شده است.

وي اظهار كرد: پاركينگ استقلال در تقاطع بلوار عمار ياسر و آذر با نزديك به ۴ هزار متر مربع عرصه در دستور كار معاونت امور زيربنايي است كه اكنون مراحل تملك و طراحي آن به اتمام رسيده و ظرفيت پارك نزديك به ۲۰۰ واحد خودرو را دارد.

جانقربان اظهار كرد: تمام سازندگان كاربري‌ها كه مانعي براي احداث پاركينگ در ملك خود ندارند ملزم هستند كه بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازي پاركينگ مورد نياز ملك را تأمين كنند.

وي ابراز كرد: با هدف جلوگيري از توقف طولاني مدت خودروها و همچنين نظم بخشيدن به معابر شهر، پاركومترها در اين خيابان‌ها قرار ايجاد شده تا فردي كه خودروي خود را در خيابان پارك مي‌كند، هزينه‌اش را هم بپردازد.

سرپرست امور شهرسازي و معماري شهرداري قم تصريح كرد: بر اساس مصوبه كميسيون ماده ۵ در معابري كه تابع الزامات، امكان احداث پاركينگ وجود ندارد با پاركينگ جايگزين ساخته و هزينه حذف با هدف احداث پاركينگ‌هاي عمومي دريافت شود.

وي ابراز كرد: يك پاركينگ در مجاورت ساختمان شهرداري در نظر گرفته شده كه تمام مراحل طراحي آن انجام شده كه از سوي معاونت امور زيربنايي با ظرفيت بالا احداث خواهد شد.

جانقربان ابراز كرد: در سال جاري به‌جز بودجه‌اي كه براي تملك پاركينگ‌هاي عمومي در معابر شهري ديده شده، ۵۰ ميليارد ريال نيز براي احداث پاركينگ در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اين‌كه در سال جاري عوارض حذف پاركينگ حدود ۴۰ ميليارد ريال در نظر گرفته شده است، افزود: عوارض حذف ،كفاف ساخت پاركينگ را نمي‌دهد،‌ زيرا بيش از ۱۰۰ ميليارد ريال براي تملك و احداث پاركينگ در اعتبارات هزينه مي‌شود.

وي بيان كرد: تمام تلاش شهرداري اين است كه پاركينگ از سوي مردم در املاك خودشان احداث شود مگر اين‌كه در ساخت و ساز معابر شهري امكان احداث پاركينگ به دلايل مختلف وجود نداشته باشد كه در اين صورت عوارض حذف و با احداث پاركينگ جايگزين در نظر گرفته مي‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccseq1.2bq4p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما