جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 47279
منبع : خبرگزاری فارس
در بلوار پيامبر اعظم

عمليات اجرايي سه هتل ۵ ستاره امسال آغاز مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: قرارداد اجراي سه هتل پنج ستاره در بلوار پيامبر اعظم با سرمايه گذاران بخش خصوصي منعقد شده و به زودي پس از اتمام روند طراحي عمليات اجرايي آنها آغاز خواهد شد.
عمليات اجرايي سه هتل ۵ ستاره امسال آغاز مي‌شود
به گزارش قم نیوز، مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله وحید خراسانی، با اشاره به چالش‌های پیش‌روی شهرداری قم اظهار کرد: شهرداری در یک سال اخیر با مشکلات و معضلات متعددی مواجه بوده که یکی از آنها بحث بدهی‌های کلان به بانک‌ها است.

وی با اشاره به پیگیری‌های متعدد مدیران شهری و مسوولان و نخبگان استان برای رفع مشکلات شهرداری با بانک‌ها خاطرنشان کرد: در نهایت با حمایت مراجع تقلید، علما، نمایندگان مردم و رئیس مجلس شورای اسلامی بانک‌ها حاضر به مذاکره با شهرداری شده و توانستیم توافقاتی با آنها داشته باشیم.

شهردار قم با تاکید بر تهاتر ۸۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری با بانک‌ها خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی از دولت داشت که با پیگیری مکرر توانستیم این طلب را تثبیت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره پروژه‌های نیمه کاره شهر قم اظهار کرد: شهر قم با معضل پروژه‌های نیمه کاره رو به رو بود که با برنامه‌ریزی توانستیم عمده آنها را سال گذشته به بهره‌برداری برسانیم.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: باقی پروژه‌های عمرانی نیمه کاره نیز امسال تا خردادماه به بهره‌برداری رسیده و گشایش ویژه‌ای در امور ترافیکی شهر رخ می‌دهد.

شهردار قم اضافه کرد: یکی از پروژه‌هایی که مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده بود پروژه تقاطع سه سطحه عماریاسر و ۱۵ خرداد بود که این پروژه در مراحل نهایی قرار داشته و بخش‌هایی از آن بازگشایی شده و مابقی نیز به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی به پروژه‌های شهرداری در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: پروژه مقداد در مدت یک سال در بزرگراه امام علی اجرایی شد و پروژه‌های شهدای مدافع حرم و رمپ و لوپ غدیر نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه حرکت شهرداری بدون خط کش راه بوده است بیان کرد: به همین دلیل سال گذشته را به صورت پروژه محور پیش بردیم و به موازات آن توانستیم با بهره‌گیری از نظر حوزه و دانشگاه و نخبگان شهر برنامه پنج ساله شهرداری را تدوین کنیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه در برنامه قم ۱۴۰۰ در افق پنج ساله توسعه زیرساخت‌های شهری قم در بخش‌های مختلف دیده شده است افزود: بودجه امسال شهرداری نیز بر اساس همین برنامه آماده و به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۶ شهرداری با افزایش ۶۴ درصدی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که فاینانس خط اول و دوم مترو نیز به آن اضافه شده و در نهایت به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در برنامه امسال اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی و فرهنگی در دستور کار شهرداری است گفت: اولویت ما در شرایط فعلی تکمیل رینگ‌های ترافیکی شهر است که در این راستا بلوار آیت‌الله بروجردی در دو فاز به بهره‌برداری رسیده و فاز سوم نیز تا خرداد افتتاح می‌شود.

وی گفت: همچنین در این مسیر راه‌اندازی بلوار شهید کبیری و شهید کریمی ضروری بوده که آنها نیز با زیرگذر بلوار پیامبر اعظم قبل از نیمه شعبان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه در برنامه شهرداری از این پس پروژه‌های عمرانی کلان به صورت یکساله اجرایی می‌شود افزود: برای امسال برای تسهیل ترافیکی رینگ سوم ترافیکی اجرای تقاطع میدان ولیعصر و شهرک قدس را در دستور کار داریم.

وی در ادامه سخنان خود از کلنگ‌زنی ۱۰ مرکز فرهنگی و ورزشی در مناطق شهری خبر داد و افزود: در حوزه تفریحی نیز اجرای پروژه های باغ پرندگان، تله سیژ، تله کابین، دریاچه مصنوعی، پارک بزرگ، آکواریوم و... در دستور کار است.

سقائیان‌نژاد اقدامات شهرداری در حوزه مدیریت پسماند را مورد توجه قرار داد و گفت: تاکید داریم که نباید اجازه دفن زباله را در شهر داد و در این راستا نیازمند زیرساخت‌های لازم هستیم که به زودی برنامه ساخت کارخانه زباله سوز در قم اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر نیاز قم به توسعه زیرساخت‌های اقامتی و افزایش ماندگاری زائر بیان کرد: قرارداد اجرای سه هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم با سرمایه گذاران بخش خصوصی منعقد شده و به زودی پس از اتمام روند طراحی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وحدت و انسجام شکل گرفته در مجموعه مدیریت شهری اقدامات گسترده‌ای برای رشد و توسعه آینده قم با محوریت برنامه و چشم‌انداز شهر در دستور کار داریم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdci3ra5.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما