پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 4763
صالح هشدار داد:

فعالیت مسیحیت تبشیری در انحراف مسلمانان به خصوص در کشورهای اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه (ص) نسبت به فعالیت مسیحیت تبشیری در انحراف مسلمانان به خصوص در کشورهای اسلامی منطقه هشدار داد.
فعالیت مسیحیت تبشیری در انحراف مسلمانان به خصوص در کشورهای اسلامی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدرضا صالح ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی طوبی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز جهان اسلام در مقابل هجمه بزرگ مسیحیت قرار دارد و مسوولیت علما و روحانیون جهان اسلام بسیار خطیر است.

وی با بیان اینکه رسانه، منبری بسیار قوی و اثرگذار در دوره حاضر است، تصریح کرد: طلاب غیر ایرانی وارد این عرصه شده و کارهایی نیز انجام داده‌اند اما باید با برنامه ریزی منسجم تر بیش از گذشته به عرصه رسانه وارد شوند و با هجمه ها مقابله کنند.

تاکید بر رسالت سنگین علما
معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی تأکید کرد: رسالت علمای اسلامی در این زمینه و به خصوص با بیداری‌های اسلامی صورت گرفته در کشورهای اسلامی بسیار سنگین است.

وی با اشاره به ترویج فحشاء و خشونت در سینمای غرب اظهار داشت: دشمنان با استفاده از ابزار تلاش می کنند تا هویت کشورهای اسلامی را هم منطبق بر اهداف خود تغییر دهند تا بتوانند جلوی به خطر افتادن منافعشان را بگیرند.

حجت الاسلام صالح با بیان اینکه مردم دنیا تشنه آشنایی با مکتب اهل بیت (ع) در دنیا هستند تاکید کرد: این تشنگی محدود به منطقه جغرافیایی خاصی نیست و از چین کمونیست تا امریکا و آفریقا و ... را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: هر آنچه بشر امروز با همه پیشرفت هایی که دارد برای رفع نیازهایش بخواهد در غدیر عاشورا و مهدویت نهفته است.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی بیان داشت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبرد اصولی حرکت اسلام را ترسیم می‌فرماید و جلوتر از همه نهادها و شخصیت‌ها حرکت می‌کنند اما ما از سرعت حرکت ایشان عقب مانده‌ایم و باید به روز بشویم و خودمان را به استانداردهای مورد نیاز دنیای اسلام برسانیم.

مجامع فرهنگی و هنری طلاب غیرایرانی ایجاد شود
وی خواستار ایجاد مجمع برگزیدگان جشنواره طوبی در عرصه های فرهنگی و هنری و تبلیغی شد و تصریح کرد: باید این مجامع ایجاد شود و افراد برجسته در این عرصه ها شناسایی و با تشکیل مجمع سیاست گذاری کنند.

صالح اظهار داشت: باید به صورت ملموس و معلوم وظایف اصحاب فرهنگ و هنر در المصطفی تعریف شود و نیازی که جشنواره باید به دنبال آن باشد برنامه ریزی برای مواجهه با جنگ نرم است به خصوص برای حضور در میادین سایبری و ... است.

وی احیای امر اهل بیت (ع) را از جمله وظایف علما و طلاب بر شمرد و گفت: احیاگران امر اهل بیت (ع) یک سری ویژگی هایی دارند که در کلام بزرگان و علمای دین از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شده است.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی ادامه داد: روحیه جهادی و خستگی ناپذیری در عرصه های علمی و فرهنگی، جهد جدی در تولید علم و احیای علوم گذشته و تمدن اسلامی از جمله ویژگی های احیاگران علوم اهل بیت (ع) است.

وی گفت: سرپرستی امور فرهنگی در نسل حاضر نیازمند دانستن مهارت های جدید و داشتن ابزارهای نوین فرهنگی و هنری است از این رو حوزویان به همان مقداری که باید علم کسب و تولید و نشر کنند باید با این ابزار نیز برای انتقال معارف آشنا باشند.

آرمان گرایی؛ ویژگی احیاگران امر اهل بیت (ع)
حجت الاسلام صالح، آرمان گرایی و جلوگیری از علم زدگی همچنین داشتن تهجد و دعوت مردم به خدا و نه خود را از دیگر ویژگی‌های احیاگران امر اهل بیت (ع) دانست و بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ما نیازمند انقلاب اخلاقی هستیم و این موضوع رخ نمی دهد مگر اینکه ما ابتدا خودمان را اصلاح کنیم و بعد از دیگران بخواهیم راه درست را طی کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت و علما در برابر توده های مردم مسوولیت دارند و طلبه و روحانی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد اظهار داشت: این ویژگی ها در کنار بصیرت می تواند مبلغ را در کار خود موفق کند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.0baurhbzfiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما