شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 4787
رییس شورای حل اختلاف قم:

99 درصد از پرونده‌های اختلافی آستانه منجر به مصالحه خواهد شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای حل اختلاف قم و معاون قضایی دادگاه‌های عمومی و انقلاب گفت: با راه اندازی شورای حل اختلاف آستانه مقدسه قم 99 درصد از پرونده‌های اختلافی مربوط به آستانه مقدسه حضرت معصومه منجر به مصالحه خواهد شد.
99 درصد از پرونده‌های اختلافی آستانه منجر به مصالحه خواهد شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام  احمدرضا عابدی با اشاره به آغاز به کار شورای حل اختلاف آستانه مقدسه اظهار داشت: با توجه به تجربه و عملکرد شورای حل اختلاف استان در بخش‌های دیگر به نظر می‌رسد روند رسیدگی به پرونده‌های آستانه مقدسه با سرعت و موفقیت بالایی انجام پذیرد.

وی بیان داشت: پرونده‌های اختلافی مربوط به آستانه کریمه اهل بیت به دلیل انتصاب به حضرت معصومه از حساسیت بالایی برخوردار است و مسوولان شورای حل اختلاف این آستان تمام سعی خود را برای به توافق رسیدن طرفین اختلاف و ایجاد صلح و سازش خواهند کرد.

عابدی خاطرنشان کرد: کاهش و در انتها از بین بردن اختلافات مستاجرین املاک و موقوفات آستانه مقدسه حضرت معصومه و حفظ شئون این آستان در رسیدگی به پرونده‌های اختلافی از مهم‌ترین اهداف ایجاد و فعالیت شورای حل اختلاف آستانه کریمه اهل بیت است.

وی افزود: جلوگیری از بسط برخی دعاوی ساده به مراجع قضایی، مختومه کردن آن از طریق مذاکره و به تفاهم رساندن اصحاب دعوی قبل از مطرح شدن در مراجع قضایی از دیگر اهداف راه اندازی این شورا است.

رییس شورای حل اختلاف قم عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم و اصحاب دعوی از مسایل حقوقی با مراجعه آنها به مشاوران حقوقی این شورا باعث کاهش آمار پرونده‌ها و افزایش کارآیی دستگاه قضایی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران مردمی صلح دوست، معتقد، ولایت مدار و علاقه‌مند به اهل بیت  هستند، یادآور شد: در بعضی موارد که هیچ گونه تفاهم و توافقی وجود نداشته است با بازگو کردن آیات، روایات و به ویژه عملکرد اهل بیت طرفین مجاب شده و توفیق صلح و سازش فراهم آمده است.

عابدی ضمن تقدیر از مسوولان آستانه مقدسه کریمه اهل بیت برای همکاری صمیمانه ابراز داشت: شوراها نیازمند تشکیلات قضایی و اداری منسجم هستند که آستانه مقدسه با اختصاص دادن ساختمانی به این شورا این نیاز را فراهم کرده است.

معاون قضایی دادگاه‌های عمومی و انقلاب با اشاره به جایگاه معنوی شورای حل اختلاف افزود: اعضای این شوراها با توجه به وضعیت و شرایط فرهنگی ـ اجتماعی هر منطقه به فعالیت در آن می‌پردازند که امیدواریم با عنایت خداوند متعال، همکاری مسوولان و مردم بتوانیم وظیفه خود را در این جایگاه مقدس به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.6nkt23nqqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما