دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : 47878
منبع : خبرگزاری مهر
طی سال گذشته؛

۵۶ میلیارد ریال به بیماران صعب العلاج قم پرداخت شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی سال ۹۵ رقم پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک به بیماران صعب العلاج استان قم پرداخت گرفته است.
۵۶ میلیارد ریال به بیماران صعب العلاج قم پرداخت شد
۵۶ میلیارد ریال به بیماران صعب العلاج قم پرداخت شد
به گزارش قم نیوز، محمدرضا مظفری ، به بیماری‌های صعب العلاج اشاره و با بیان اینکه مردم عمدتا سرطان را بیماری صعب العلاج می‌دانند، گفت: این نوع از بیماری‌ها درمان سخت و مزمن دارند و در برخی از مواقع بهبودی قاطع در آن حاصل نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه درمان بیماری‌های صعب العلاج در قم در بیمارستان‌های حضرت معصومه(س) و بیمارستان شهید بهشتی انجام می‌شود، ابراز کرد: در حال حاضر هزار و ۴۲ بیمار صعب العلاج در قم هستند که ۷۸ نفر آن کودکان و ۹۶۸ نفر بزرگسال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تمام هزینه‌های بیماران صعب العلاج رایگان است، ابراز کرد: هزینه شیمی درمانی و رادیوتراپی این بیماران هم رایگان است.

وی ادامه داد: در برنامه طرح تحول سلامت ردیف بودجه‌ای کمک به برنامه‌های ترویج حفاظت ملی از بیماران صعب العلاج خاص و نیازمند وجود دارد.

مظفری عنوان کرد: طی سال ۹۵ رقم پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک به بیماران صعب العلاج استان قم پرداخت شده است.

فعالیت ۴۱ مرکز جامع سلامت و ۱۳۸ پایگاه سلامت در قم

وی در ادامه به اجرایی شدن طرح تحول سلامت در استان قم اشاره و بیان کرد: ۴۱ مرکز جامع سلامت و ۱۳۸ پایگاه سلامت در استان قم دایر است و افراد می‌توانند با شماره‌گیری شماره ۳۱۳۶ اطلاعات خود را ارائه دهند تا نزدیکترین پایگاه سلامت خانواده محل زندگیشان به آنها معرفی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: افراد می‌توانند به این پایگاه‌ها مراجعه کرده و پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهند تا مراقبت‌های سالانه و تخصصی به آنها ارائه شود که این خدمات کاملا رایگان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری قم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل داده‌اند و توصیه می‌شود سایر افراد هم زودتر برای تشکیل این پرونده اقدام کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjj0o.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما