سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 47910
منبع : خبرگزاری فارس

ستاره كاراته قم به دنبال سیزدهمین مدال میادین برون‌مرزی

قم نيوز : قم نیوز: ستاره کاراته استان قم با اعزام به رقابت‌های کاراته بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی به دنبال سیزدهمین مدال با ارزش میادین مهم برون‌مرزی این رشته است.
ستاره كاراته قم به دنبال سیزدهمین مدال میادین برون‌مرزی
به گزارش قم نیوز، این کاراته‌کا امیر مهدی‌زاده است که برای عموم علاقمندان به ورزش به ویژه دوست‌داران کاراته در ایران، ‌آسیا و جهان یک چهره کاملا شناخته شده است زیرا چند عنوان جهانی، قهرمانی آسیا و قهرمانی بازی‌های آسیایی را در کارنامهه دارد.

مهدی‌زاده که در ویترین افتخارات خود انواع و اقسام مدال‌ها و عناوین بین‌المللی، آسیایی، جهانی و کشوری این رشته را دارد، برای تکمیل این ویترین پر مدال سخت تمرین می‌کند تا جای خالی دو مدال یعنی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و مهمتر از آن بازی‌های المپیک را پر کند.

 

* افتخارآفرینی ستاره کاراته قم در تمام میادین برون‌مرزی

این کاراته‌کای موفق یک دهه اخیر که در سبک وزن عضو تیم ملی کاراته ایران است، در نخستین میدان مهم برون‌مرزی سال 1396 راهی رقابت‌های لیگ جهانی کاراته ملقب به کاراته‌وان در کشور امارات شد و در جدال با حریفان متعدد از کشورهای مختلف در نهایت بهه  نشان برنز دست یافت.

مهدی‌زاده بعد از کسب مدال برنز مسابقات لیگ جهانی کاراته به عنوان ملی‌پوش وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران راهی رقابت‌های کاراته بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی می‌شود تا در این میدان مهم جهانی بار دیگر بخت خود را برای کسب مدال بیازماید.

در این رقابت‌ها حریفانی از کشورهای مختلف رقیب مهدی‌زاده هستند که از جمله آنها می‌توان به کاراته‌کاهای کشورهای صاحب عنوان همچون آذربایجان، ترکیه و مصر اشاره کرد که در مسیر کسب مدال طلای بازی‌های این دوره و پر کردن یکی از جای خالی‌های ویترینن مدال‌های مهدی‌زاده مقابل وی قرار می‌گیرند.

این در حالی است که ستاره کاراته قم، ایران، آسیا و جهان بعد از مسابقات جهانی 2016 در لینز اتریش حدود پنج ماه از میادین دور بود و تنها در دو هفته پایانی مسابقات فصل 1395 سوپر لیگ کاراته‌ باشگاه‌های کشور به میدان بازگشت و در مقابل حریفان خود به میدانن  رفت.

 

* مهدی‌زاده: هدفم کسب مدال است تا در اوج آمادگی به رقابت‌های آسیایی بروم

مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم راجع به رقابت‌های لیگ جهانی کاراته که در فروردین ماه به میزبانی امارات برگزار شد، تصریح کرد: در این رقابت‌ها با حدود 30 درصد آمادگی برابر حریفان به میدان رفتم، تعداد رقابت بالا بود و در نهایت با کسب مدال برنز از این رقابت‌ها بازگشتم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رقابت‌های لیگ جهانی به مدت سه هفته به شکل منظم و طبق برنامه تمرین کردم و در اردوی تیم‌ ملی نیز شرایط خوبی دارم، به لطف خدا از نظر جسمانی در وضعیت مناسبی هستند و از نظر روحی نیز بالاترین انگیزه را برای کسب مدال از این بازی‌ها دارم.

ستاره کاراته استان قم عنوان کرد: تا زمان شروع مسابقات کاراته بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی زمان اندکی باقی مانده اما تا زمان آغاز نخستین مسابقه‌ام تمرین می‌کنم، با تمام توانم به میدان می‌روم چون هدفم کسب مدال است تا در اوج آمادگی به رقابت‌های آسیایی بروم.

 

* برخوردار: قمی‌ها پرافتخارترین کاراته‌کاهای جهان هستند

رئیس هیأت‌‌ کاراته استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به مهدی‌زاده بیان کرد: این کاراته‌کا هم اکنون در اردوی تیم ملی برای رقابت با حریفان شرکت کننده در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی است و یقینا با توجه به توانایی بالایی که از نظر فنی وو جسمانی دارد، یکی از شانس‌های کسب مدال به شمار می‌رود.

علیرضا برخوردار ادامه داد: مهدی‌زاده در چند سال اخیر در هر میدانی که حضور داشته با مدال به کار خود پایان داد و به همین دلیل است که اکنون پرافتخارترین کاراته‌کای استان قم و کشورمان در تمام ادوار مسابقات جهانی به شمار می‌رود زیرا توانسته دو طلا و یکک  نشان برنز جهان را به خود اختصاص بدهد.

وی ابراز کرد: در تاریخ رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان تنها 6 مدال طلا نصیب کاراته ایران شده است که از این تعداد طلا، سه طلا سهم قمی‌ها است و دو طلا در کارنامه مهدی‌زاده به ثبت رسیده و یک طلای دیگر را مهدی عموزاده کسب کرده و بدین‌ترتیب قمی‌ها پرافتخارترین کاراته‌کاهای ایران در جهان هستند.

 

* رمضانی: 20 سکه طلا پاداش قهرمانی مهدی‌زاده در باکو

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم در ادامه این گزارش از اختصاص پاداش قابل توجهی به قهرمانان و مدال‌آوران تمام رشته‌های ورزشی کاروان ایران از بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی خبر داد و افزود: این رقابت‌ها به میزبانی باکوی آذربایجان برگزار می‌شود و ورزشکارانی که عنوان قهرمانی و نشان طلای این بازی را کسب کنند، 20 سکه طلا پاداش می‌گیرند.

روح‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: در پاداش پیش‌بینی شده از سوی وزارت ورزش و جوانان برای مدال‌آوران بازی‌های کشورهای اسلامی، به دارندگان مدال نقره تعداد ۱۲ سکه طلا و نفراتی که موفق به کسب مدال برنز شوند تعداد هشت سکه طلا اهداء خواهد شد، ضمن اینکه بهه مدال‌آوران رشته‌های تیمی نیمی از این تعداد پرداخت می‌شود.

 

* مهدی‌زاده ملی‌پوش باشگاه انقلاب قم

امیر مهدی‌زاده متولد 31 شهریور ماه سال 1368 در استان قم است که کاراته را از باشگاه مطرح انقلاب زیر نظر سرمربی با سابقه تیم ملی یعنی غلامرضا دباغیان آغاز کرده و در ویترین افتخارات خود مدال‌های متنوع کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته را دارد.

مهدی‌زاده تا کنون سه دوره به رقابت‌های جهانی کاراته اعزام شده است و نخستین تجربه وی در سال 2012 و حضور در مسابقات جهانی پاریس فرانسه بود و در شرایطی که برای چهره‌های مطرح وزن منهای 60 کیلوگرم این پیکارها ناشناخته بود با شکست تمامی آنها موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلا شد.

 

* نخستین طلای جهانی مهدی‌زاده از رقابت‌های جهانی 2012

ستاره کاراته استان قم دومین بار در سال 2014 راهی رقابت‌های جهانی کاراته شد، مسابقاتی که به میزبانی شهر برمن آلمان به انجام رسید و امیر مهدی‌زاده با انگیزه کسب دومین طلای خود گام به مصاف با حریفان گذاشت اما در نهایت با کسب مقام سوم و نشان برنزز به کار خود پایان داد.

این چهره پرافتخار سپس در سال 2016 سومین حضور در مسابقات جهانی کاراته را تجربه کرد، پیکارهایی که به میزبانی شهر لینز اتریش برگزار شد و مهدی‌زاده که برای جبران طلای از دست رفته دو سال قبل گام به میدان گذاشته بود، بار دیگر پرقدرت ظاهر شد و با عبورر از سد تمامی رقبا دومین طلای جهانی خود را کسب کرد.

 

* قهرمانی مهدی‌زاده در بازی‌های آسیایی و قهرمانی قاره کهن

مهدی‌زاده در سال 2014 تنها نماینده ورزش استان قم در کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی بود و در جدال با حریفان خود آنقدر پرقدرت ظاهر شد که هیچ یک از رقبای وی یارای مقابل با این قهرمان را نداشتند و مهدی‌زاده با کسب طلایی این پیکارها، یکی از جاهای خالی ویترین افتخارات خود را پر کرد.

بعد از این پیکارها، مهدی‌زاده به مسابقات کاراته قهرمانی 2015 مردان آسیا اعزام شد، پیکارهایی که به میزبانی کشور ژاپن به انجام رسید و به عنوان قهرمان بازی‌های آسیایی، تک تک حریفان خود را از پیش‌رو برداشت و با شایستگی به مقام قهرمانی و نشان طلای قاره کهن دست پیدا کرد.

 

* درخشش مهدی‌زاده با طلای دانشجویان جهان

این در حالی است که مهدی‌زاده نخستین مدال آسیایی خود را با حضور در مسابقات قهرمانی سال 2011 مردان قاره کهن کسب کرد، مدالی که با ایستادن مهدی‌زاده بر سکوی سوم رنگ برنز داشت و مهدی‌زاده سپس طلای پیکارهای لیگ جهانی کاراته 2014 به میزبانی ترکیه، طلای سال 2014 لیگ جهانی در هلند، طلای لیگ جهانی 2011 در فرانسه، طلای لیگ جهانی 2010 در ترکیه، نقره سال 2012، برنز سال 2017 امارات و طلای جهانی دانشجویان در سال 2014 به ویترین افتخارات خود اضافه کرده است.



انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcawony.49n0615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما