شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 4793
مدیرعامل آبفا استان قم بیان کرد:

کنترل تاسیسات آب قم از شعاع 80 کیلومتری

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل آبفا استان قم گفت: شرکت آب و فاضلاب استان قم این امکان را دارد از همین مکان تا شعاع 80 کیلومتری تمام تاسیسات آب را کنترل کند.
کنترل تاسیسات آب قم از شعاع 80 کیلومتری
به گزارش قم نیوز، مهند السعدی، وزیر منابع آب عراق در سفر به قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) از مرکز کنترل از راه دور و تله‌متری تاسیسات آب و سامانه آب شیرین قم بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت این مراکز قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بازدید وزیر منابع آب عراق از مرکز کنترل از راه دور و تله متری تاسیسات آبفای قم به ارائه گزارشی از ماموریت این مرکز پرداخت و اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان قم این امکان را دارد از همین مکان تا شعاع ۸۰ کیلومتری تمام تاسیسات آب را کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه ما توانستیم شش سال خشکسالی متمادی را با اقدامات فنی، مدیریتی و فرهنگی با موفقیت پشت سر بگذاریم، ابراز داشت: مرکز تله متری و کنترل از راه دور تاسیسات ما را در مدیریت بحران و تصمیم گیری برای مدیریت تاسیسات آبرسانی بسیار کمک کرد.

عبدالحمید توکلی‌بینا با بیان اینکه این مرکز توسط متخصصان و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب قم طراحی و اجرا شد، خاطرنشان کرد: مرکز تله متری و کنترل از راه دور تاسیسات آبفای قم هم‌اکنون به عنوان الگو در میان شرکت‌های آب و فاضلاب کشور مطرح است.

وی همچنین در بازدید مهند السعدی از سامانه آب شیرین قم، ضمن ارائه گزارشی از نحوه عملکرد این سامانه یادآور شد: قم تنها شهری در کشور ایران است که از دو شبکه آبرسانی بهداشتی و شرب برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب شیرین در این سامانه تولید می‌شود، تاکید کرد: این میزان آب توسط بیش از۱۸۰ کیلومتر شبکه توزیع، حدود ۳۰۰ دستگاه آبسار و حدود ۷۰۰ اشتراک بین شهروندان قمی توزیع می شود.

مهند السعدی وزیر منابع آب عراق نیز در این بازدید‌ها ضمن ابراز خرسندی از سفر به قم و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س)، ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم را گرامی داشت.

وی ضمن تمجید از اعتماد به نفس و ابتکارات کارشناسان و متخصصان ایرانی در زمینه آبرسانی به ویژه در طراحی و راه‌اندازی مرکز کنترل از راه دور و تله متری تاسیسات آبفای قم تصریح کرد: تجربیات جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در اجرای طرح‌های آبی عراق موثر واقع شود.

وزیر منابع آب عراق همچنین با اشاره به پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز به قم، پروژه‌های آبرسانی به مشهد و همچنین پروژه آبرسانی به کرج خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها بیانگر پیشرفت‌های ایران و اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران به آبرسانی است.

مهند السعدی در ادامه سفر به قم از کارگاه ساخت ضریح جدید حضرت امام حسین (ع) بازدید کرد و در جریان چگونگی ساخت این ضریح قرار گرفت.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.o8ebjh8fx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما