يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 48142
منبع : خبرگزاری فارس
دبير انجمن كلام اسلامي حوزه:

نشست علمي «کلام کاربردي؛ ضرورت و قلمرو » در قم برگزار مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبير انجمن كلام اسلامي حوزه از برگزاري نشست علمي «کلام کاربردي؛ ضرورت و قلمرو » روز اول خرداد در قم خبر داد.
دبير انجمن كلام اسلامي حوزه: نشست علمي «کلام کاربردي؛ ضرورت و قلمرو » در قم برگزار مي‌شود
دبير انجمن كلام اسلامي حوزه: نشست علمي «کلام کاربردي؛ ضرورت و قلمرو » در قم برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام موسی اشکوری امروز با اشاره به آغاز فعالیت‌ انجمن کلام اسلامی از سال 87 اظهار کرد: این انجمن به پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی می‌پردازد و پیگیری اصول مذهب جعفری را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن روح آزاداندیشی، نقد و مناظره را به جامعه تزریق می‌کند و با شناسایی تخصص‌ها به استعدادسنجی آنها می‌‌پردازد.

دبیر انجمن کلام اسلامی حوزه با اشاره به اعضای انجمن کلام اسلامی حوزه گفت:‌ افراد در قالب پیوسته، وابسته و افتخاری به عضویت این انجمن درآمدند که در حوزه‌های مختلف با انجمن همکاری دارند.

نقد و بررسی نسبت عقل و دین

وی خاطرنشان کرد: نقد و بررسی نسبت عقل و دین در مدرسه معارفی خراسان، بررسی معرفت اضطراری در اندیشه امامیه تا نیمه قرن پنجم، تطورات کلام امامیه در مدرسه بغداد، جایگاه عقل در امامیه نخستین و نظریه چتری ارزش اخلاق از جمله نشست‌های برگزار شده است.

اشکوری عنوان کرد: این انجمن در برگزاری میزگردهای علمی نیز اهتمام داشته که از جمله آنها می‌توان به نظریه امامت و ولایت، ارتباط قرآن و امام، علم امام در قرآن، علم کلام و جایگاه عقل و اجتهاد و جریان‌شناسی وهابیت و سلفی‌گری و راهکارهای مقابله با جریان‌های انحرافی اشاره کرد.

وی با اشاره به دوره کارگاهی مدرسه تابستانی کلام امامیه اصفهان گفت: این دوره‌ها دارای موضوعاتی مانند نظریه‌های امامت محدثان و متکلمان امامیه، نظریه امامت و ولایت فیلسوفان و عارفان، ارتباط قرآن و امام در نظریه تفسیر قرآن به قرآن، ارتباط قرآن و امام از دیدگاه احادیث و محدثان امامیه و ارتباط قرآن و امام از دیدگاه اصولیان بوده است.

دبیر انجمن کلام اسلامی حوزه از برگزاری نشست علمی کلام کاربردی ضرورت و قلمرو روز اول خرداد امسال از ساعت 18 تا 20 خبر داد و افزود: این نشست با حضور حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت‌الاسلام مسلم محمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه فارابی پردیس تهران برگزار می‌شود.

نشست علمی «کلام کاربردی؛ ضرورت و قلمرو» روز اول خرداد در سالن همایش‌های انجمن علمی حوزه برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند از مباحث ارائه شده در نشست بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirza5.t1av52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما