پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 48319
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دفتر همکاری‌ها و توافق‌های ملی گردشگری کشور:

راه حل کاهش آمار بیکاری توجه به صنعت گردشگری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دفتر همکاری‌ها و توافق‌های ملی گردشگری کشور گفت: یکی از معضلات جدی کشورمان بیکاری است و توجه به صنعت گردشگری در استان قم می‌تواند شغل جدید ایجاد کند.
راه حل کاهش آمار بیکاری توجه به صنعت گردشگری است
به گزارش قم نیوز، محمد علی فیاضی چهارشنبه شب در گردهمایی بزرگ مدیران و فعالان گردشگری استان قم که در سالن همایش سینما ونوس برگزار شد، با اشاره به گردشگری در استان قم اظهار کرد: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در شهر قم بحث گردشگری با شهرهای دیگر متفاوت است و خدمت به زائرین کریمه اهل‌بیت(س) یک صدقه جاریه است.

وی ادامه داد: گردشگری اثرات متعددی دارد و در نقاط مختلف کشور حتی مناطق محروم گردشگری اثر خود را می‌گذارد، با ورود گردشگر به کشور توزیع ثروت را در مناطق مختلف کشور شاهد هستیم و بسیاری از صنوف و عرصه‌های اقتصادی از گردشگری تاثیر می‌گیرد.

مدیرکل دفتر همکاری‌ها و توافق‌های ملی گردشگری کشور افزود: وجه غالب گردشگر در قم گردشگر زیارتی است و هدف اصلی گردشگران در این شهر زیارت است، یکی از معضلات جدی کشورمان بیکاری است و صنعت گردشگری در استان قم می‌تواند شغل جدید ایجاد کند، اکنون هر کس که بتواند شغل ایجاد کند، خدمت بزرگی کرده است و به هر حال گردشگری با گستردگی خود می‌تواند در کاهش آمار بیکاری موثر باشد.

فیاضی با اشاره به طبیعت گردی اظهار کرد: در استان قم عرصه‌های مختلفی اقلیم کویری را دارد و حوزه‌های بیابان و کویر برای گردشگران اروپایی جالب است و این ظرفیت در استان قم وجود دارد، اما از ظرفیت کویرگردی در این استان چندان استفاده نشده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مناطق کویری و بیابانی به دلیل مشکلات خالی از سکنه و مهاجرت مردم از این مناطق موجب حاشیه نشینی در شهرها شده است، در دولت یک پروسه خوب به نام ایجاد اقامتگاه بوم گردی شکل گرفت و این اقامتگاه‌ها مورد توجه گردشگران خارجی است.

مدیرکل دفتر همکاری‌ها و توافق‌های ملی گردشگری کشور افزود: در کشور اقوام مختلفی بودند و در یک استان کوچک تنوع فرهنگی داریم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در دولت به بیش از 500 اقامتگاه بوم گردی در کشور رسیدیم و در این اقامتگاه‌ها غذاهای محلی و فرهنگ‌های بومی معرفی می‌شود.

فیاضی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان قم اظهار کرد: در این استان ظرفیت‌هایی همچون روستاهای مجاور بیابان را داریم و می‌توانیم که از این ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر استفاده کنیم و افراد می‌توانند با سرمایه گذاری اندک خانه‌های روستایی را بازسازی کنند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان 140 اقامتگاه بوم گردی داریم، در حالی که از این ظرفیت در استان قم به خوبی استفاده نشده است و می‌توانیم که اقامتگاه‌های بوم گردی را در این استان به سرعت ایجاد کنیم، هتل‌های کپری در برخی از استان‌ها احداث شده است و می‌توانیم که این هتل‌ها را در استان قم هم داشته باشیم.

مدیر کل دفتر همکاری‌ها و توافق‌های ملی گردشگری کشور خاطرنشان کرد: با ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در استان قم زمان اقامت گردشگران در این استان افزایش پیدا می‌کنند و سازمان میراث فرهنگی از احداث این اقامتگاه‌ها در استان قم حمایت می‌کنند و استفاده از این ظرفیت موجب افزایش اشتغال می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceox8e.jh8vzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما