دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : 4865
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:

هدف انگاشتن انتخابات یک خطا و تلاش برای پیروزی خطا در خطاست

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار داشت: هدف انگاشتن انتخابات یک خطاست و تلاش به هر شیوه ممکن برای پیروزی خطا در خطاست.
هدف انگاشتن انتخابات یک خطا و تلاش برای پیروزی خطا در خطاست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست امروز در مورد ضرورت حضور مردم در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی اظهار داشت: ضرورت حضور مردم چه به عنوان یک شهروند ایرانی و چه به عنوان یک مسلمان وقتی روشن می‌شود که ما توجه کنیم انتخابات هدف نهایی نیست، بلکه ابزاری برای قانونگذاری جامع و کامل، دفاع از مصالح کشور و حفاظت و احیای ارزش‌هاست و این سه عنصر از استراتژیکی‌ترین عناصری هستند که در یک نظام مطرح است.

وی تصریح کرد: اگر انتخابات ابزاری برای حفاظت و دفاع از مصالح کشور و احیای ارزش‌هاست، حضور مردم رکن اصلی این انتخابات است بنابر این حضور مردم با توجه به سه عنصری که گفته شد، توجیه می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مردم، کاندیداها و طرفداران آنها اظهار داشت: هدف انگاشتن انتخابات یک خطاست و تلاش به هر شیوه ممکن برای پیروزی خطا در خطاست.

وی ادامه داد: اگر چنین نگاهی به انتخابات داشته باشیم، آلوده کردن فضا به پلشتی‌ها، ناهنجاری‌ها و گناهان غیر قابل توجیه خواهد بود و تنگ‌نظری و دفع حداکثری و جذب حداقلی که در این قرعه‌ها گاهی خود را نشان می‌دهد، موجه خواهد بود.

علیدوست خاطرنشان کرد: اگر خواسته می‌شود از مردم که مشارکت حداکثری داشته باشند باید زمینه‌های فاصله گرفتن بخشی از مردم هم در نظر گرفته شود.

وی بر اصلاح نگرش به انتخابات تاکید کرد و گفت: گفتمان و برخوردمان با انتخابات را باید اصلاح کنیم و اگر خودمان فضا را غیراخلاقی و خراب نکنیم تلاش دشمنان نتیجه چندانی نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: آنچه باید بیشتر از آن هراس داشت نگاه غلط و غیر اخلاقی به انتخابات و رفتارهای غیراخلاقی در درون آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های یک نماینده اشاره کرد و گفت: یک نماینده باید از سطح علمی بالا برخوردار باشد چون قانونگذاری کار آسانی نیست که با مدرک دانشگاهی و حوزوی پایین وارد مجلس شوند بلکه فرهیختگانی بابضاعت علمی قوی نیاز دارد.

علیدوست ادامه داد: نمایندگان مجلس باید امین باشند و اگر به نقطه‌ای رسیدند روی آن نقطه ایستادگی کرده و از مصالح ملت و مردم دفاع کنند و شیوه حفاظت و احیای ارزش‌ها را بلد باشند و نمایندگان افراد شاخص یک ملت باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخاب نفر سفر لیست خود در نهمین دوره انتخابات مجلس به جمع بندی رسیده است، ابراز کرد: من در جلسه عصر جمعه جامعه مدرسین نبودم ولی آنچه که خبر دارم تا این ساعت ظاهرا جمع‌بندی نهایی نشده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.p8ebjh8vn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما