يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 49149
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام ماندگاری مطرح کرد

سه وصیت‌ مهم امام خمینی(ره) به مدیران و مردم/جناح‌های سیاسی از اتهام زنی بپرهیزند

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: توحید، وحدت کلمه و تکلیف محوری از جمله وصیت‌های امام خمینی(ره) است و رهبر معظم انقلاب هم بر این وصیت‌های امام راحل تاکید دارند.
سه وصیت‌ مهم امام خمینی(ره) به مدیران و مردم/جناح‌های سیاسی از اتهام زنی بپرهیزند
سه وصیت‌ مهم امام خمینی(ره) به مدیران و مردم/جناح‌های سیاسی از اتهام زنی بپرهیزند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سیره امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل خدا را می‌دیدند و به همین دلیل چیزهای دیگر در نگاه امام خمینی(ره) کوچک می‌شد.

وی ادامه داد: یکی از وصیت‌های امام خمینی(ره) وحدت بود، این وحدت شامل وحدت حوزه و دانشگاه و وحدت جناح‌های سیاسی هم می‌شود، امروز جامعه ما از اختلاف رنج می‌برد، راه امام خمینی(ره) برای حل این مشکل توحید کلمه بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: جناح‌های سیاسی نباید همدیگر را متهم و تحقیر کنند چرا که اتهام زنی در رسانه‌ها موجب ایجاد ناامیدی و تفرقه در جامعه می‌شود.

ماندگاری با اشاره به اقدامات گروه القاعده اظهار کرد: استکبار این گروه را به وجود آورد و گروه‌های تکفیری از جمله القاعده به نام اسلام، مسلمانان را می‌کشند، امام خمینی(ره) مسلمانان را به وحدت دعوت کرد و وحدت به معنای این است که شیعه و سنی همچون یک برادر در کنار همدیگر باشند.

وی ادامه داد: شیعیان و اهل سنت از 1400 سال پیش تاکنون با هم اختلاف دارند، باید امروز به دنبال وحدت در بین مسلمانان داشته باشیم، البته امام خمینی(ره) بالاترین منادی برائت هم بود و باید از ظالمان برائت جست و این دستور قرآن است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: وصیت نخست امام خمینی(ره) کلمه توحید بود، اینکه بگوییم همه کارها را به لطف و فضل خدا انجام بدهیم، در این صورت دیگر ثروتمندان به مال خود افتخار نمی‌کنند، چون ثروت از آن خدا است.

ماندگاری با اشاره به وصیت‌های امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از این وصیت‌ها این بود که به تکلیف خودمان عمل کنیم، تکلیف ما را خدا مشخص می‌کند، باید تکلیف‌هایی همچون نماز، ازدواج و شرکت در انتخابات به موقع خودش انجام شود.

وی با بیان اینکه مدیران و مردم باید تکالیف خودشان را انجام بدهند ادامه داد: اگر ما تکالیف خودمان را به موقع انجام بدهیم، خداوند رزق واسع و نصرت را به ما می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خودشان ما را به توحید، وحدت کلمه و تکلیف محوری دعوت می‌کنند، هیچ کس به اندازه رهبر معظم انقلاب مدافع خط امام راحل و وصیت‌های ایشان نبوده است.

ماندگاری با اشاره به برگزاری مراسم تشییع امام خمینی(ره) اظهار کرد: میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع امام راحل شرکت کردند و این نشانه قدرشناسی مردم بود و افراد زیادی از سراسر ایران و جهان در مراسم تشییع امام خمینی(ره) حضور داشتند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به این جمله امام علی(ع) باور داشتند که هر کس می‌خواهد دنیا در چشمانش کوچک شود، باید خدا در وجودش بزرگ شود. امام راحل می‌دانست که آمریکا و شوروی ابرقدرت‌های جهان هستند، اما چون خدا در وجود امام خمینی(ره) بزرگ بود، این ابرقدرت‌ها در چشم امام راحل کوچک بودند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyq9t.ak9yt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما