چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 49271
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم مطرح کرد

ضرورت مدیریت منابع آب زیرزمینی در قم

قم نيوز : قم نيوز: استاندار قم گفت: باید منابع آب زیرزمینی در استان مدیریت شود چرا که پایین رفتن منابع زیرزمینی در قم منابع مشکلات زیادی را به وجود آورده است .
ضرورت مدیریت منابع آب زیرزمینی در قم
ضرورت مدیریت منابع آب زیرزمینی در قم
به گزارش قم نيوز، سید مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع استان با اشاره به فرارسیدن هفته محیط زیست اظهار کرد: باید بیش از پیش به محیط زیست توجه کنیم و این مساله محور فعالیت‌های ما است.

وی ادامه داد: ارگان‌های مختلف در اجرای انتخابات مشارکت داشتند و امکانات دستگاه‌ها در اختیار انتخابات قرار گرفت، انتخابات خوب برگزار شد و مشارکت خوبی هم شاهد بودیم. 78 درصد مردم استان قم در انتخابات 29 اردیبهشت مشارکت کردند که نسبت به دوره گذشته پنج درصد افزایش مشارکت شاهد بودیم.

استاندار قم افزود: باید به سمتی برویم که مشکلات موجود را با تعامل حل کنیم، اگر به مشکلات در بحث آب نپردازیم، نسل بعدی زیان می‌بیند.

صادقی با اشاره به منابع آبی اظهار کرد: حفظ این منابع مهم است و این مساله در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است، باید بهره وری خودمان را در بخش‌های مختلف افزایش بدهیم و اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف مطرح است.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی در خصوص مصرف آب یک کار اساسی است و می‌توانیم که فرهنگ سازی را در بخش‌های دیگر هم انجام بدهیم، باید نهادینه کردن مصرف آب استمرار داشته باشد و این مساله یک موضوع اساسی است.

استاندار قم افزود: باید از تجربیات گذشته در زمینه کاهش مصرف آب استفاده کنیم و می‌توانیم با مدیریت و تصمیم درست، تهدیدها را به نقاط قوت خودمان تبدیل کنیم.

صادقی با اشاره به ضرورت ادامه شبکه فاضلاب در شهر قم اظهار کرد: باید با انجام کار کارشناسی در مناطقی از این شهر که نیاز به ادامه شبکه فاضلاب دارد، این شبکه اجرایی شود.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: باید منابع آب زیرزمینی در استان مدیریت شود، فرورفتن منابع زیرزمینی در قم منابع مشکلات زیادی را به وجود آورده است و باید فکری به حال این مساله کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsiq0.2bqom8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما